Olie vraag

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Ton Oostveen
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 11:46
Locatie: Ruinen

Olie vraag

Bericht door Ton Oostveen »

Hallo beste MF'ers,

Ik had al een tijdje niks meer gepost omdat er eigenlijk geen problemen waren, mijn MF 35 (die deze week 50 werd!!) functioneerd naar behoren.
Toch heb ik nu weer even jullie kennis cq. ervaring nodig. Het word namelijk hoog tijd dat de olie in zowel de motor als de achterbrug vervangen wordt en ik weet in principe wel wat er in moet maar wil graag een prijs gunstige oplossing, ben namelijk nogal geschrokken van de kosten die daar bij komen kijken. Wat is jullie aanbeveling hiebij en wat zijn de gangbare prijzen voor olie. Werken jullie met zgn STOU olie of gewoon met 15W40 voor de motor en 80W90 voor de bak, welk merk is aan te bevelen en wat is een goedkoop adres.

Alvast bedankt!

Ton Oostveen
MF35 1958

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Ton,

de 80W90 transmissie olie is wat prijzig maar daar staat wel tegenover dat die lang mee gaat, bij hobby gebruik is 5 jaar zeker geen probleem. Goedkope olie lijkt wel goedkoper maar die zul je eerder moeten verversen omdat het zuur wordt. Ik heb een goed adresje in de NOP als je intresse hebt mail me dan maar.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door admin »

Ton,

De olie van 50 jaar geleden was behoorlijk slechter dan de huidige olie.
Het grootste probleem blijft het oud worden van de olie door de tijd.
Ook als je de trekker niet gebruikt gaat de kwaliteit van de olie achteruit.

Ik schrik ook iedere keer weer van de prijs als ik olie laat verversen.
Ja ik laat de olie verversen omdat ik anders niet van de oude olie afkom.

Vraag gewoon eens rond bij wat dealers wat ze hebben. Als STOU olie goedkoper is, kun je dat gewoon gebruiken.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Bericht door Symen »

Ton, Ik ben veehouder en betrek de laatste tijd mijn olie bij Metropa Rotterdam B.V. vandaan. Goedkoper kan ik het niet vinden. Laat je maar eens informeren over de prijs en kwaliteit. Ze sturen je graag een catalogus toe . Een indicatie: hydraulische en transmissie olie voor 2,09 euro per liter ex btw. (60 liter) . telefoon 0104156655.
Symen
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Plaats reactie