Lagers P3 drijstangen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Lagers P3 drijstangen

Bericht door Evertjan »

Goedendag,

Nou heb ik inmiddels beide P3 blokken helemaal uit elkaar, krukas 1 is aan slijpen toe en krukas 2 is in nagenoeg in goede conditie. Ik had nieuwe krukas lagers besteld in Engeland, maar die kunnen niet meer geleverd worden, dus krukas 1 is eigenlijk onbruikbaar. Krukas 2 heeft nog goede lagers en ook deze krukas zelf ziet er nog netjes uit. Nou zijn alleen de drijfstang lagers wat ingelopen. Hier staat hier een nummer 0050118 op, is dit nummer te herleiden naar het onderdeel en maatvoering van dit lager.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

grz Evert
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door fergie »

Hello Evert,

Google is uw vriend : http://www.trupar.com/perkins-rod-stand ... 050118.htm

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Symen »

ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Teedee »

Even ter info; je kunt een krukas laten oplassen (vlamspuiten) en dan laten afslijpen tot de originele maat. Hardverchromen kan ook, gebeurt vaak bij auto's en daar blijft het heel vanwege de lage toerentallen en brede contactvlakken. Vlamspuiten gebeurt vooral bij motorfietsen vanwege de smalle lagerschalen en hoge toerentallen. Hardchroom knapt er daar weer af.

Dus mik die krukas niet meteen weg, dat zou echt zonde zijn.

Groet!

Tim
TEA20 '55

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Revamo.nl in Meppel doen dit opspuiten van assen wel, is niet bepaald goedkoop !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Teedee »

't Is inderdaad geen heel goedkope oplossing, maar wel een hele degelijke en altijd goedkoper dan een nieuwe krukas. ;) Je weet in ieder geval zeker dat je 'm nieuw terugkrijgt, altijd speciaal bij oude onderdelen.
TEA20 '55

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Evertjan »

Heren,

Bedankt voor de antwoorden.

De oude gooi ik sowieso niet weg, vult je stelling zo mooi.

Zal eens gaan kijken naar nieuwe drijfstang lagers met de originele maat, hier heb ik al een paar verwijzingen vanuit het nummer naar gevonden en ook die Rene aangaf via google. Maar weer eens langs histoparty en dan gelijk krukas en drijfstang maar even mee.

Weet ook iemand de originele maat van de krukas waar de drijfstang lagers zitten, kan deze nergens vinden.
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

Maarten Pleiter
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 22 feb 2015 14:48
Locatie: Groenlo

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Maarten Pleiter »

Hallo,

Een grotere zoektocht naar lagerschalen bestaat niet, ben zelf ook al 14 maanden onderweg. Ik laat dat via een dealer doen en hij heeft uiteindelijk een setje binnen gekregen voor de krukas en drijfstangen maar de drijfstanglagers passe niet. Krukaslagers lijken wel te passen maar krukas moet iets bijgeslepen worden. Het is dus wachten op andere drijfstang lagers. Waar de lagers nu precies vandaan komen weet ik niet maar de levertijd is enorm als deze er al is.

Groeten,
Maarten
Ferguson-Brown Type A 1936/ Ford-Ferguson 2N 1943/ Ferguson TE P3 1947/ Ferguson TED 1954/ MF 35X 1963/ MF135/ MF 97/ Ferguson Banana Loader/ 2 Furrow plough/ Single furrow plough/ Springtine cultivator/ Rigid tine cultivator/ Tiller/ Steerage hoe/ Weeder/ Posthole digger/ Earthscoop/ Potato Ridger/ Potato Planter/ Potato fertilizer attachtment/ Potato spinner/ Subsoiler/ Transport box/ 3T tipping trailer/ Sawbench/ Dual wheel adapters/ Ferguson Tractor Jack

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door fergie »

Hello Evertjan,

De P3.144 en de F3.144 (ford dexta) hebben wel veel met elkaar gemeen dus eens gezocht en dit opgedoken :

http://www.agriline.co.za/tractorparts/ ... /data.html

Komen die maten wat overeen met jouw krukassen of eventueel met aftrek van ondermaats (.010=0,254mm, .020=0,504mm)

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Evertjan »

Dank u Rene, die komt inderdaad exact overeen met mijn krukas.
Zal ook eens kijken of de lagers in de drijfstangen passen van een P3 passen.

Grz Evert
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Symen »

Engelsman gaf mij ook Agriline door voor de con rod bearings.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Evertjan »

Symen, die heb ik net besteld inclusief de overhaal set. :D
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door fergie »

Hello Evertjan,

Er zijn aardig wat verhalen over de kwaliteit of het ontbreken er van bij agriline kits, laat ff weten hoe het lijkt als je het binnen hebt.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door Evertjan »

Hoi Rene,

Zal ik doen, plaats ook wel wat fotootjes bij mn overhaal verslag.


Grz
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Lagers P3 drijstangen

Bericht door richardploeg »

fergie schreef:Hello Evertjan,

De P3.144 en de F3.144 (ford dexta) hebben wel veel met elkaar gemeen dus eens gezocht en dit opgedoken :

http://www.agriline.co.za/tractorparts/ ... /data.html

Komen die maten wat overeen met jouw krukassen of eventueel met aftrek van ondermaats (.010=0,254mm, .020=0,504mm)

Groetjes,

René.
Evert-Jan,

Heb jij een P3.144 of een gewone? Bij de 144 is namelijk een verandering geweest in de bouw van het onderblok. Zo heeft de 144 geen vleugels meer aan de krukaslagers zitten om ze op de plek te houden, maar het zelfde systeem als bij de 3 cilinder in de 35.
Voor de 144 zijn daarom gemakkelijk lagerschalen te verkrijgen, volgens mij passen ze van de 35 zelfs 1 op 1.
Ik heb zelf hetzelfde probleem gehad met mijn p3'tje. Uiteindelijk gekozen om de oude lagerschalen te monteren, en een iets lagere oliedruk voorlopig voor lief te nemen. De maten vielen nog binnen de toleranties, dus ik ben er niet bang voor.
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

Plaats reactie