Probleem met vollopen hulptank

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:37

Probleem met vollopen hulptank

Bericht door jandirk »

Goedendag

Ik ben bezig met de restauratie van een tef.
Nu heb ikhet problem dat de hulptank niet wil vollopen.
Het lijkt net of er niet genoeg afschot zit tusen de hoogte van de hoofdtankkraan en de ingang van de hulptank. Moet de hoofddtank soms helemaal volzitten om de hulptank te doen vollopen? In de hoofdttank zit nu 5 Liter.

De leiding tussen beide tanks is nieuw en niet verstopt !

wie kan me helpen, alvast bedankt

jandirk

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jandirk,

Als je de leiding los neemt en je draaid de kraan van de hoofdtank los, komt er dan een straal diesel uit ? De kraan en de elleboog willen wel verstopt zitten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

jandirk
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:37

Bericht door jandirk »

Jahoor door de brandstofkraan en elleboog komt gewoon diesel.
Volgens mij zit de inlaat van de hulptank ook niets of maar een heeeel klein beetje lager als de brandstofkraan van de hulptank...kan dit er iets mee te maken hebben?

groet

jandirk

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jandirk,

De hulptank vult zich tot het niveau van de hooftank door "het principe van communicerende vaten", ook bekend als de slang waterpas. In princiepe kan de aansluiting op de hulp tank zelfs hoger liggen als de hoofdtank zolang het niveau dan nog hoger licht !.

Als je dus geen diesel in de hulptank krijgt zit er iets verstopt. Probeer eens door alle leidingen en koppelingen te blazen, doe het een voor een, om te kijken of dat het probleem is.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie