Lekkende koppelingen brandstofleidingen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jandirk
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:37

Lekkende koppelingen brandstofleidingen

Bericht door jandirk »

Hallo

Ik ben druk bezig met het restaurere van mijn tef.
Ik heb het systeem voor het eerts aangesloten op de gevulde hulptank.
Nu blijken verschillende koppelingen in de brandstofleidingen te lekken.
Onder andere de koppeling bij het kraanje van de hulptank en de kopeling tusen de brandstoffilters en de brandstofpomp lekken. Ook zijn de koppelingen bij het opvoerpompje niet heemaal lekker. Het zijn volgens mij knelkoppelingen die je eigenlijk niet los moet halen. Ze zijn al meerdere malen i n het verledenlosgeweest en knellen nu niet goed meer.

Wat is hiervoor een goede oplossing, want in feite zijn de koppelingen vervormd... Kan ik hier loodgieterstape (dat witte tussendoen ofzo, O moet ik naar nieuwe leidingen toe.

Zo ja...kan iemand mij hieraan helpen?

groet en alvast bedankt

JanDirk

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Jandirk,

Gebruik nooit tape of siliconen in een brandstof systeem !. De filters zijn aangesloten met zogenaamde banjo bouten en de pomp met knel koppelingen.

De banjo fitingen worden afgedicht met koperen ringen. Als die vaak los zijn geweest worden die hard. Even warm stoken tot ze verkleuren en dan aan de lucht af laten koelen. Mocht het dan niet lukken een paar nieuwe ringen halen. Let er op dat alles BRANDSCHOON in elkaar komt !.

De knel koppelingen zijn vaak te veel beschadigd( de knel ringen). Dit kun je oplappen door de zaak goed schoon te schuren en dan te vertinnen (gewoon loodgieters tin en vloeimiddel). Probeer het zo te doen dat je de ring wat opdikt. Het tin is makkelijk vervormbaar en zal zich zetten bij het aandraaien en zo afdichten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie