Afstelling diepteregeling MF 135

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Schapelree
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 jan 2015 13:40

Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door Schapelree »

De smid heeft een nieuwe hefcilinder geplaatst maar krijgt de afstelling van de hef niet meer in orde. De hef staat nu helemaal omhoog (veel te hoog} en wil niet zakken.

Er schijnt een speciaal stuk gereedschap nodig te zijn om deze afstelling te doen.

Is er iemand die hier meer van weet en/of eventueel kan helpen in de buurt van Ruinerwold-Drenthe?

Eventueel zou er ook een heel ander hefdeksel op kunnen. Nummer 897558M2

Peter

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door fergie »

Hello Peter,

Is bij het terug zetten van het deksel wel gelet op de plaats waar de hevels mekaar ontmoeten ?. De hevels van het deksel moeten achter de rol van de hevel op de pomp zitten gezien in de rijrichting.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Schapelree
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 jan 2015 13:40

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door Schapelree »

Bedankt.

Ik geef het door aan de monteur. Hij heeft het over een speciaal stuk gereedschap voor de afstelling.

Peter

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door massey 35 »

Hallo Peter,

Wat was er mis met de hefcilinder?

Staat de daalsnelheidsregeling op het rechter zijdeksel wel op snel zakken?

Heeft men voor de demontage van het hefdeksel wel eerst het rechter zijdeksel verwijderd?
Dat is het deksel waar de peilstok in zit.
Via deze opening moet er eerst een rolletje uit de pompbediening gehaald worden voor men het hefdeksel er af haalt.
Het hefdeksel moet normaal weer afgesteld worden als men onderdelen gaat vervangen of als de afstelling door slijtage niet meer klopt.
Op de site van Annatefka staat wel ergens hoe dit afgesteld moet worden en met welk speciaal gereedschap.

Een MF dealer zal dit wel kunnen.
Er zit verschil in de eerste serie tot serienummer ???? en de latere serie vanaf dit serienummer.
( met of zonder gewichtsoverdracht)

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Schapelree
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 jan 2015 13:40

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door Schapelree »

Hallo Wim,

Dank voor je antwoord.
De hef werkte van het ene moment op het andere niet meer. Mijn zwager had de MF 10 km meegenomen met de weidesleep erachter.
Ik heb zitten denken of het gewicht van de weidesleep niet teveel heeft "gejutterd" tijdens het rijden waardoor de cilinder beschadigd is.
Daarna wilde de hef eerst niet zakken en nadat hij hem uiteindelijk omlaag hadden geduwd wilde hij helemaal niet meer heffen.

Volgens de smid zou dat waarschijnlijk niet aan de pomp liggen omdat die meestal langzaam slechter wordt.
Ze hebben hem dus opengemaakt en vonden een erg gekraste zuiger en cilinder en een oliefilter vol met metaalgruis.
Ze hebben de cilinder gehoond en dat werkt weer. Maar nu zitten ze dus met de afregeling.

Ik geef jullie informatie aan hem door.

Weet jij een MF dealer in het noorden des lands?

Peter :roll:

massey 35
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door massey 35 »

Hallo Peter,

Kijk maar op de site van de Mechangroep / Mechatrac in Achterveld waar de MF dealer zit bij jouw in de buurt.
Misschien zit er een Servicedealer, of een voormalig MF dealer die de gereedschappen en kennis heeft van de MF 100 serie.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Schapelree
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 jan 2015 13:40

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door Schapelree »

Mijn reparateur heeft contact gehad met de fa Knoll uit Rouveen maar die schijnen ook niet te kunnen helpen.

Dus HELP, HELP HELP. WIE KRIJGT MIJN MF 135 WEER IN ELKAAR EN WERKEND?

Peter :evil:

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door hans eshuis »

hoi

Robert brand te Tubbergen had velde jaar allemaal speciaal gereed schap kunnen kopen, denk dat je daar goed terecht kunt.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Schapelree
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 jan 2015 13:40

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door Schapelree »

Bedankt Hans.

Gaan we weer proberen.
Ik heb in middels ook een aantal MF dealers in de buurt gevonden maar of die zin hebben in zo'n oude 135 is even afwachten.

Peter

Schapelree
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 26 jan 2015 13:40

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door Schapelree »

Beste mensen,

Ik wilde toch even laten weten dat mijn MF135 weer in orde is.

Misschien kan iemand er nog zijn voordeel mee doen.

Na lang proberen om de hef af te stellen en ook nog met behulp van een Ferguson dealer hebben we uiteindelijk ontdekt dat het probleem in het hefventiel zat.
We wisten al dat de olie erg vervuild was met metaaldeeltjes waardoor de hefcilinder beschadigd was en uitgehoond moest worden.
Nu bleek dat ook het hefventiel behoorlijk ingesleten was en niet meer goed heen en weer schoof.

Na vervanging van het zuigerteje werkt alles weer perfect.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Afstelling diepteregeling MF 135

Bericht door admin »

Hoi Schapelree,

Bedankt voor laten weten dat de hef het weer doet.
Metaaldeetjes kunnen inderdaad meer kapot maken.
Ook hoef je ook niet altijd 1 probleem te hebben, maar soms zelfs meer. Zoals jij nu.

En nu weer volop genieten van je werkpaard.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie