Zojuist lid geworden MF30

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Frans van B.
Berichten: 4
Lid geworden op: do 29 mei 2014 22:51
Locatie: Rockanje

Zojuist lid geworden MF30

Bericht door Frans van B. »

Hallo, mijn naam is Frans en ben werkvoorbereider in een compressoren verhuur- en service bedrijf . Ik ben enkele jaren geleden in het bezit gekomen van een MF30 (4.500 uur) die zo'n 15 jaar buiten heeft gestaan. Vanwege een grote verbouwing een paar jaar geen tijd gehad om aan de MF te werken maar nu kan ik zo af en toe wat werk verrichten. 15 jaar buiten staan doet een trekker weinig goeds. Alle zat vast; versnellingen, koppeling, hef en het complete stangenstelsel van het gas. Elektrisch is alleen het hoofd nodige nog verder is alles weg. Ondertussen is alles weer gangbaar en heb ik de cilinderbussen en zuigerveren vervangen, olie ververst en heb ik er al mee rond gereden. Dikke pret. Ik ben niet van plan om 'm weer in nieuwstaat te maken. Het is een oud ding en dat mag je best zien. 't moet natuurlijk allemaal wel werken. Ik loop nu tegen problemen met de hef aan (zoals velen voor / met / na mij) die ik niet zo 1 2 3 op weet te lossen. Ik hoop op dit forum oplossingen te vinden of te krijgen.

Frans
MF30 SNMY '63, Rumptstad EK30-4, Lely kunstmeststrooier, Petter generator

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Zojuist lid geworden MF30

Bericht door admin »

Hoi Frans,

Welkom op het forum. Er is veel kennis op dit forum aanwezig.
Kom maar op met de vragen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie