slecht lopende motor

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
ferguson17
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 jan 2014 12:31

slecht lopende motor

Bericht door ferguson17 »

Hallo allemaal, ik ben Mats Makkink en ben in het bezit van een ferguson TED.
De tractor rijdt op benzine/petroleum, maar de laatste tijd loopt de motor niet meer zo goed.
Het lijkt namelijk alsof de motor zo af en toe(voornamelijk met optrekken) maar op 2 cilinders (de laatste 2) loopt.
Ik heb intussen al nieuwe bougies, rotor, verdeelkap en bougiekabels gemonteerd, maar het probleem blijft zich voordoen.
De eerste 2 bougies vonken wel, maar zijn nat als ik ze uit het blok draai terwijl de laatste 2 bougies wel mooi droog zijn.
Herkend iemand dit probleem en weet misschien een oplossing?

Mvg Mats

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: slecht lopende motor

Bericht door fergie »

Hello Mats,

Als je de motor met de slinger rond draaid, voel je dan 4 gelijke compressies bij 2 omwentelingen van de slinger ?.

Groetjes,

René.

Ps. verplaatst naar passend forum.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

ferguson17
Berichten: 5
Lid geworden op: do 02 jan 2014 12:31

Re: slecht lopende motor

Bericht door ferguson17 »

Hallo René. Zou het zo kunnen zijn dat de koppakking tussen cilinder 1 en 2 lek is? Maar ik zal eerst eens compressie meten. Bedankt voor de tip

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: slecht lopende motor

Bericht door massey 35 »

Hallo Mats,

Zit er veel radiale speling op de rotoras?
Er zit volgens mij een kogellager en een bronzen busje in.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: slecht lopende motor

Bericht door fergie »

Hello Mats,

Dat zou inderdaad kunnen. Zou inderdaad ook aan de onsteking kunnen liggen zoals Wim schrijft. Verdeler kap er af en voelen hoeveel het asje heen en weer wil.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: slecht lopende motor

Bericht door massey 35 »

Hallo,

Welk type en merk bougie moet hier in, welke contactpunten en welke capaciteit moet de condensator hebben?
Komt dit overeen met bougies, contactpunten en condensator van een bepaald merk en type oldtimer auto?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie