Mijn verzameling

Toon hier met trots je verzameling oude tractoren en gerelateerde artikelen. We leven in een vrij land dus ook niet MF spul uit je verzameling mag getoond worden.
Posting die niet passen bij de doelgroep van deze website kunnen verwijderd worden.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Mijn verzameling

Bericht door Symen »

Ford Dearborn 8N van 1948


myphoto (31).jpg
myphoto (31).jpg (132.83 KiB) 13191 keer bekeken
myphoto (32).jpg
myphoto (32).jpg (117.57 KiB) 13191 keer bekeken
Bijlagen
myphoto (30).jpg
myphoto (30).jpg (129.52 KiB) 13191 keer bekeken
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

passievh
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 22 apr 2013 9:39

Re: Mijn verzameling

Bericht door passievh »

Mooie Ford uit Dearborn, Michigan! Zo zie je ze niet elke dag :D

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Mijn verzameling

Bericht door Symen »

Bedankt voor je positieve reactie. Ben ooit (zo'n 25 jaar geleden) in het Fordmuseum geweest in Detroit. Had toen nog niets met de 8N maar was wel een interessant museum.
Deze trekker heeft bijna 65 jaar op hetzelfde bedrijf in Bodegraven (ZH) dienst gedaan. Had een goeie baas want er bekeert heel weinig aan. Zelfs de achterbanden zijn nog de eersten. Zijn van Firestone. Het is een pure benzine wat je hier niet vaak tegen komt. Er zijn zelfs papieren bij. Van de verzekering en van vrijstelling van motorrijtuigenbelasting. Tevens is er een vergunningsbewijs voor het vervoeren van goederen over de openbare weg!
Kortom een uniek trekkertje. Probeer haar in deze staat te houden. Koppeling en achterwielkeerringen moeten vervangen.
Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Mijn verzameling

Bericht door hans eshuis »

hoi

Weer zuinig op de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting zal je misschien in de toekomst wel nodig zijn.. lol

Heb de krome sleutel inmiddels ook al gevonden, usa

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Mijn verzameling

Bericht door Symen »

Hier een paar foto's van de TET. Is een Ferguson Te diesel industrie. Zouden nog geen 200 van gemaakt zijn in Coventry. De gele kleur werd er door de gemeente op gespoten.
Het is geen volledige industrieversie maar de agrarische uitvoering. Heeft zowel mechanische als hydraulische remmen. Het centrale pedaal zit aan de hydrauliek en de onafhankelijke rechtse en linkse zijn mechanisch. Heb deze tractor met voorlader in Belgie gekocht. Voorlader moet er nog op. Laatste detail is de cyclopslamp voor op de motorkap. Symen.
myphoto (33).jpg
myphoto (33).jpg (115.43 KiB) 13011 keer bekeken
myphoto (34).jpg
myphoto (34).jpg (66.46 KiB) 13010 keer bekeken
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Mijn verzameling

Bericht door fergie »

Hello Symen,

De industrie kleur voor ferguson was geel/grijs af coventry, da's in MF tijdperk gewoon over genomen (wel helemaal geel) en dus altijd zo gebleven. Hoe is het ondertussen met het starten ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Mijn verzameling

Bericht door Symen »

Start heel goed. Compressie bij de vleet. Maar loopt onregelmatig. Anti jengel stangetje is het niet. Denk dat de pomp maar eens nagekeken moet worden.
Of de goeroe moet er eens naar kijken..... :wink: . Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Plaats reactie