revisie van onze mf 240

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

tjabbe73
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 01 aug 2012 17:03

Re: revisie van onze mf 240

Bericht door tjabbe73 »

Nu heb ik meerdere keren op de site die Rene vermeldde van Tijhuis gekeken, maar ik verbaas mij over de grote verschillen in prijs vergeleken met de andere webleveranciers. Vaak tot 25% duurder voor dezelfde delen. Ben vast niet de enige die het opgevallen is.

Groet,
Hidde

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: revisie van onze mf 240

Bericht door hans eshuis »

hoi

tijhuis verkoopt onder de advies prijs heb ik al eens gehoort van een mechnisatie bedrijf in de buurt.

Misschien wat erger is het kwaliteids verschil onder de web leveransiers. heb een paar weken geleden een kab gezien van een mf35 goedkoop maar past totaal niet en lijkt nergens op!! 1,5 cm te breed scheef inmekaar gelast rondingen verkeer enz enz

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

tjabbe73
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 01 aug 2012 17:03

Re: revisie van onze mf 240

Bericht door tjabbe73 »

Ja, ik weet dat je voor de originele delen meer betaald. Als ik bij Grannit bestel betaal ik ook meer, maar de zaken die ik zie bij Tijhuis zijn dezelfde delen en foto's als ik tegenkom op een Histoparts ofzo.

Daarom bestel ik via de MF-dealer bij Grannit met bepaalde onderdelen. Dan maar wat duurder.

Groet,
Hidde

alfred
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 01 apr 2012 12:55
Locatie: oldenzaal

Re: revisie van onze mf 240

Bericht door alfred »

vorige week de motorkap , uitlaat, oliekoeler en bekleding terug geplaatst en gisteren de deuren er weer in 1 achter band geplakt (liep heel langzaam leeg ) lekker klusje trouwens , gelijk de remmen maar even schoon gemaakt en afgesteld , en de koplampen afgesteld volgens het boekje (deze waren eruit geweest i.v.m. het opnieuw spuiten van de gril ) even een testritje gemaakt van een paar kilometer vloeistof nivo gecontroleerd was allemaal oke wat een verschil met voor de revisie kan nu in 3 hoog met multipower van stationair zo weer gasgeven en weg rijden met de losse trekker dit was voor die tijd bijna onmogelijk duurde een eewigheid voor dat ie op gang kwam starten is nu ook starten en lopen zonder gloeien bij min 2 was gisteren geen enkel probleem ,terwijl je voorheen met vorst met gloeien hem zeer moeilijk aan de praat kreeg hieronder nog wat fotos van het eind resultaat
Bijlagen
gereet 2.JPG
gereet 2.JPG (132.01 KiB) 7727 keer bekeken
gereet.JPG
gereet.JPG (109.77 KiB) 7727 keer bekeken
en klaar
en klaar
gereet1.JPG (139.74 KiB) 7727 keer bekeken
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: revisie van onze mf 240

Bericht door admin »

Gefeliciteerd met het resultaat.
Die trekker ziet er nog geweldig uit. En met een motor die zo goed reageerd. Dat wordt weer genieten natuurlijk. Een MF 240 met Multi-Power en cabine. Die zie je niet zo vaak.

Bedankt voor het verslag en ons op de hoogte houden.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie