'T is dan wel geen MF.....

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

'T is dan wel geen MF.....

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

'T is dan wel geen MF maar wel een van de laatsten, MF heeft bij het inlijven van hanomag als eerste de trekker productie de nek om gedraaid dus het heeft er zijdelings wel mee te maken. Toch een stukje film er van voor de liefhebbers van gillende 6-pitters : (click op de foto)

Afbeelding

Motor is gereviseerd, de hydroliek bleek achteraf maar 17 liter olie en water te bevatten (ipv bijna 60 !) dus tegen de tijd dat ik dit laatste stukje aan het doen was moet het wel ongeveer aan de kook zijn geweest.... (om nog te zwijgen van het verstopte filter), Was ook te merken aan het schokkerig werken van de hef en verlies aan grip. 'T is een beest van een ding, 4,3 ton echter "slechts" 92 Pk. De ploeg is een cappon (of in iedergeval NL fabrikaat) van een kennis die tevens het stuk maais land ter beschikking stelde. 'T is een zwaar ding met geintregeerde diepwoel poten. Geen idee hoeveel Pk het ding dan vereist, zonder die poten kun je er makkelijk 80Pk + aan kwijt dus mooi voor het doel geschikt hem eens warm te krijgen. Duurde even wel niet zo lang als ik had gedacht voor dit stukkie. De achterwielen zijn later vervangen door hogere en smallere zodat ik nu wel mooi in de voor moet kunnen rijden.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: 'T is dan wel geen MF.....

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Zaterdag had de fanfare hier uitvoering (m'n broer zit er bij) en die hadden dit jaar een podium van pallets. Wel er aan gedacht de pallets bezorgt te krijgen maar hoe krijg je 9 ton aan pallets afgeladen in een beetje zinnig tempo ?.

Afbeelding

(Er zijn er hier al 4 stapels af)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag heb ik ze allemaal weer opgeladen (stapel van 8 en een van 9 op elkaar en dan er op) en weg gebracht.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie