Lucht bouwen op Ferguson 3085

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Lucht bouwen op Ferguson 3085

Bericht door Goudbuikje »

Hallo mede Ferguson mensen

Ik heb een aanhangwagen van een vrachtwagen gekocht, nu wil ik graag een compressor bouwen op me trekker met een lucht voorraad tank. Ik wil de luchtvoorraad gebruiken voor de luchtvering en de remmen en ga de aanhanger aansturen d.m.v. een oude trailerrem.

Ik zit nog een beetje te broeden op het hele verhaal, maar wil de kosten niet erg uit de hand laten lopen aangezien het allemaal hobby matig is.

Hebben jullie nog goede ideeen of oplossingen alles is van harte welkom.

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

johnny
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 22:16
Locatie: Waarde ZLD

Re: Lucht bouwen op Ferguson 3085

Bericht door johnny »

Ik heb zelf een 3080 met lucht remmen maar dat is een heel circus van leidingen en ventielen wat daar allemaal op zit. Ik denk als je dit er nieuw op moet bouwen dat het best een duur grapje is.
1xmassey ferguson 1080 super 4wd 2x massey-ferguson 65 1xted 1xtel
Vedder bij ons op het bedrijf mf35, 133, 155, 168, 690, 3080 2xford dexta

nielsn
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 01 mei 2011 14:27
Locatie: coeovrden

Re: Lucht bouwen op Ferguson 3085

Bericht door nielsn »

hallo,

het licht er aan wat voor remmerij er op de aanhanger zit.
als dit een systeem is met remsleutels en trommels is het waarschijnlijk het goedkoopste om het hele remmerij gebeuren er af te sleutelen en het hydraulisch te maken als de 3085 een hydraulische aansluiting hier voor heeft en een apparte kleinere compressor te gebruiken om de lucht veering aan te sturen.

om de aanhanger met lucht te laten remmen ben je nog al een aantal delen nodig. als voet rem ventiel aanhangwagen stuurventiel enzo voor dit is zeer prijzig.

gr. niels

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: Lucht bouwen op Ferguson 3085

Bericht door Goudbuikje »

Ik wilde het gewoon aansturen met een ouderwedse trailerrem dat is het gemakkelijkste en goedkoopste verder als ik alles wil ombouwen naar hydraulishe remmen dan heb ik andere boosters nodig.

Ik heb nu trommelremmen rondom maar waar zou ik dan hydraulische boosters kunnen vinden ik heb een aanhangwagenremventiel.

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

Goudbuikje
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: Lucht bouwen op Ferguson 3085

Bericht door Goudbuikje »

Foutje:

Ik bedoelde i.p.v. aanhangwagenremventiel dat ik een aansluiting achter op me trekker heb voor hydraulische remmen.

Groet Rich
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

nielsn
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 01 mei 2011 14:27
Locatie: coeovrden

Re: Lucht bouwen op Ferguson 3085

Bericht door nielsn »

hallo,

probeer het eens op http://www.kramp.com

vaak zijn bedrijven die iets in de landbouw of met hydrauliek iets doen hier wel klant.

gr. niels

Plaats reactie