aftermarket onderdelen

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

aftermarket onderdelen

Bericht door Bert353 »

Ik ben bezig een motor uit een MF tractopelle te repareren, en daar hebben we nu een nieuwe "Bepco" krukas in gemonteerd. toen ik vandaag de nieuwe koppakkingset kreeg om te installeren, bleek die ook van "Bepco" te zijn. die kwam van de MF dealer af.

Wat zijn tegenwoordig de originele onderdelen, en wat zijn de "vrije markt" onderdelen?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: aftermarket onderdelen

Bericht door fergie »

Hello Bert,

MF is natuurlijk allang door de oude voorraad heen. Daarom heeft men Sparex overgenomen in een strijd om betere "after market" onderdelen te verkrijgen. Ze maken daar overigens wel werk van getuige een verhaal van een MF65 en een opvoerpomp die niet goed bleek (daardoor defecte nokkenas) en hetgeen door MF wordt opgelost. Ze nemen het dus behoorlijk serieus.

Ik heb zelf een 6 pitter vol gestopt met bepco spullen en dat lijkt heel behoorlijk. Een hoop dealers zullen je ook bepco of sparex leveren omdat ze daar van huis uit al dealer van zijn.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: aftermarket onderdelen

Bericht door Bert353 »

Dus Bepco en Sparex zijn een soort van licentie onderdelen?
Vandaar dat bepco door de dealer geleverd werd.
Bedankt.

Trouwens René, jij geeft aan dat MF door de voorraad heen is, maar als je nu kijkt dat ze de MF35 weer opnieuw bouwen, moeten ze natuurlijk ook weer een hele voorraad nieuwe originele MF onderdelen hebben?
Ik zie ze nog niet zomaar een hele tractor uit Sparco of Bepco onderdelen assembleren?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: aftermarket onderdelen

Bericht door fergie »

Hello Bert,

Alleen sparex is nu van agco/MF. Die leveren onafhankelijk en aan MF (vermoed ik, lijkt aanemelijk)maar zijn nog steeds een zelfstandig bedrijf. Bepco is een compleet los van agco/mf staand zelfstandig bedrijf. Bijde hebben wel kwaliteits onderdelen op verschillende vlakken.

MF heeft geen voorraad meer van de oude productie. De nieuwe 35 (gemaakt in india door TAFE) is een reincarnatie met behoorlijke verschillen. Ik zou niet durven zeggen welke delen uitwisselbaar zijn. Wellicht wel een deel, en die zal MF dan ook wel leveren.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie