Foutje..... (niet kijken als je een zwakke maag hebt)

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Foutje..... (niet kijken als je een zwakke maag hebt)

Bericht door fergie »

Hello Daar,

Had afgelopen zaterdag een oepsje. Was aan het lopen met een startionair draaiende kettingzaag toen ik m'n grip verloor. Ik ken alle veiligheids eisen en voor het meeste houdt ik me daar aan, ben ook gezond "bang" voor deze dingen maar dan nog loop je de kans op een foutje. Als waarschuwing aan anderen dat een andere houding dan "all bussiness" je waarschijnlijk op breekt :

Afbeelding

20 hechtingen en een splinternieuwe broek met arco waren het gevolg. U bent gewaarschuwd !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Foutje..... (niet kijken als je een zwakke maag hebt)

Bericht door hans eshuis »

beterschap !
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Foutje..... (niet kijken als je een zwakke maag hebt)

Bericht door Symen »

Een ongeluk komt altijd onverwacht. Koe minder zeggen ze in het Fries. Maw je hebt geluk gehad. Zo'n zaagbroek kost overigens 89 euro zie ik net in een folder.
Denk er sterk aan als ik dit weer eens zie. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Foutje..... (niet kijken als je een zwakke maag hebt)

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Wond geneest aaridg, was afgelopen woensdag weer aan het werk en sinds vrijdag rij ik weer auto. Had het geluk m'n knie niet te raken en geen pezen enz.

Toen de dokter de wond bekeek voor het hechten werden er vragen gesteld en een daarvan was of ik biologisch afbreekbare ketting olie had gebruikt. Ik heb nee gezegd en er op dat moment niet verder over na gedacht. Echter afgelopen week begon toch te knagen waarom die vraag werdt gesteld en ik dacht het antwoord met jullie te delen.

Ik sta er niet om bekend erg "groen" te zijn, meestal zijn de groene oplossingen erg slecht doordacht en vaak averechts van werking als je er over doordenkt. Dat is de reden dat ik geen biologisch afbreekbare olie gebruik. Die rommel droogt op tot een kleverige massa wat je olie pomp verstopt of zelfs geheel om zeep helpt etc. De reden dat men er in het ziekenhuis naar vraagt is echter omdat de enzymen en bacterien die er in zitten om het afbreekbaar te maken de wond dusdanig tot een gecontamineerde wond om toveren dat je na een ja op die vraag onder het mes gaat en men ongeveer 2cm rondom de wond gaat wegsnijden !. Desgevraagd zal ik dus vanaf nu ten allen tijde mensen afraden om die biologische rommel niet meer te gebruiken al was het alleen maar om de laatst genoemde reden !. Die groene lui mogen van mij hun gang gaan, ik koop het nu niet, dan niet en nooit niet !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie