Haalbaar in nederland ??

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Haalbaar in nederland ??

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Afgelopen vrijdag samen met Symen afgereist naar ierland, het plaatsje Cultra om precies te zijn voor een werk-dag met alleen maar grijs Ferguson materiaal dat bezig is te doen waar het voor gemaakt is. Of het ooit in NL gaat gebeuren..... Een paar foto's :

Afbeelding

Colins "fergie-bridge"

Afbeelding

De bekende demo met het afgezette vierkant, geen wielafdruk te vinden natuurlijk !

Afbeelding

4-5 fergie's aan het ploegen maken korte metten met het nogal kleverige soort grond

Voor de overige foto's en video's zie : http://s144.photobucket.com/user/little ... t=9&page=1

4 !!! ferguson Browns op één show en er was er ook een aan het ploegen (de man doet aan wedstrijd ploegen met deze bejaarde machine die overigens liep als de bekende naaimachine !) Heb er zelf op een brown, TEF met schijven eg, TED met hark, TE-50 (Colin special) met mestversprijder, TE-50 met aardappel rooier (spinner) en TED met bananenlader gereden. Symen heeft er nog geploegd met een 9N, TED met hark en nog meer dingen die ik niet gezien heb. Super dag, wordt moeilijk om dat te overtreffen voor een volgend bezoek !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Re: Haalbaar in nederland ??

Bericht door françois »

Hallo,

Het zou leuk zijn dit eens in Nederland te zien maar ik denk dat je dan een centrale plaats moet hebben of een verzamelaar die een stuk land beschikbaar heeft, het zou denk ik wel haalbaar zijn. Bedankt voor de foto's en filmpjes het is altijd leuk om het grijze spul aan het werk te zien!

Mvg,

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Haalbaar in nederland ??

Bericht door admin »

Fergie,

Dit moet ook in Nederland te organiseren. Er is voldoende spul aanwezig.
Met het Annatefka forum als hulp en inspiratie bron moet je een heel eind kunnen komen.
Ik stel voor dat we komend weekeinde op de show in Nijnsel even verder van gedachten wisselen.
Grond moet wel te regelen zijn. Dat lukt voor ploegwedstrijden ook altijd.

Als het in de buurt is, ben ik van de partij.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Re: Haalbaar in nederland ??

Bericht door françois »

Hallo,

En als het niet in de buurt is kun je ook nog altijd transport regelen, ik had toen eens geinformeerd voor het vervoer van een trekker over een afstand van 200 km en de prijs viel eigenlijk nog wel mee.

Mvg,

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Haalbaar in nederland ??

Bericht door hans eshuis »

hoi

In duitsland was het ook aardig gelukt met de show in northorn toen. Wel 50 % minder ferguson-browns...

De laaste tijden is het er hier ook niet meer van gekomen hier nog een fimpje van onze laaste ferguson werkdag met de buren. http://www.youtube.com/watch?v=54We26df4Cw

Altijd of de laaste tijd te nat te laat te druk..

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Plaats reactie