Voor en nadelen van dit medium

Hier mogen alle discussie gestart worden die niets met trekkers te maken hoeven hebben. Het mag natuurlijk wel, maar het is niet noodzakelijk.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Voor en nadelen van dit medium

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Als je iemand persoonlijk spreekt, direct of via de telefoon, dan heb je zogenaamde "lichaams taal" als "referentie" ten aanzien van hoe iets bedoeld is. Omdat je dat via dit medium dus zeker niet hebt krijg je een ander beeld van de schrijver dan je via persoonlijk contact zou hebben. En dat helpt niet bij het juist opvatten zoals de schrijver iets heeft bedoeld. Om dit wat weg te nemen is destijds hier het "stel je even voor" deel gelanceerd. Hoewel het wat helpt (Helaas neemt niet idereen de moeite zich daadwerkelijk voor te stellen) heb je toch met mensen die je "aan den lijve" hebt ontmoet een andere "referentie". De Annatefka ontmoetingen op de show in nijnsel zijn echt geweldig, mensen melden zich en dan blijkt er geen enkele te voldoen aan het beeld wat ik van ze had....

Dit is overigens niet het enige medium dat dit probleem kent, bv. e-mail, sms, twitter, hyves, facebook enz. enz. Zelfs de auto komt in mijn lijstje voor. Mischien denk je nu "auto ??", denk maar eens aan de laatste keer dat je een rij auto's voorbij jaagt al tierend in jezelf dat er wel een of andere "!@$$%%!^" vooraan moet rijden en dan blijkt dat een bekende te zijn......

Hoe zien jullie dit ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

françois
Berichten: 230
Lid geworden op: za 10 apr 2010 19:46
Locatie: Voeren (Zuid-Limburg)

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door françois »

Hallo René

Ik ben het met je eens, het is moeilijk om een beeld van iemand te creëren als je diegene nooit gezien hebt. Het enige wat je bij de meeste personen weet is welke trekkers ze hebben en welk probleem ze ermee hebben. Ik denk dat zo'n ontmoeting leuk is omdat je dan ook wat meer over onze hobby kunt praten. Toen ik de eerste keer een bezoek heb gebracht aan de verzameling van Mike Thorne waren zijn e-mails nogal direct en dacht ik dat het een beetje een norse man was.Het tegendeel bleek toen ik hem een paar weken later ontmoette, ik ondervond dat het een hele aardige man was die zijn passie voor Ferguson graag met andere deelt.

MVG

François
Ferguson TEA 20 1954, Ferguson TED 20 1955, Ferguson FF30GV 1958 en Massey-Ferguson 35 (TVO) 1959. Ferguson dorspoulie, originele Ferguson canvas cover A-TE-A68, Ferguson 12-AO-28 ploeg (USA), Ferguson cultivator 9-SKF-20 (Fr.), Ferguson B-JE-A20 earthscoop en Ferguson T-JE-A20 link box

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door johan »

Hallo,
Volkomen eens, ge kunt niet iemand voorstellen en bepalen welk iemand dit is via forum, email en nog andere dingen. Er zijn mensen die zich moeilijk kunnen voorstellen via forum en anders om ook. Ik vind nog altijd persoonlijk contact het beste, alhoewel ik via het forum en later persoonlijk contact al nederlandse fergusonvrienden heb.
Mvg Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door admin »

Een forum is alleen een middel om met elkaar in contact te komen. Voor vele zaken zeer praktisch. Het kan echter nooit persoonlijk contact vervangen. Daarvoor is dit forum (en geen enkel forum) bedoelt.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door Teedee »

Ik weet het, al een tijdje oud, maar aangezien het topic natuurlijk gewoon blijft staan, wil ik er ook mijn reactie nog wel op geven.

Het is inderdaad moeilijk in te schatten wie je tegenover je hebt als je enkel wat berichten ziet. Met name als ik veel taalfouten zie, dan krijg ik bijvoorbeeld niet echt een snuggere indruk en vind ik het moeilijker om zo'n persoon serieus te nemen. Klinkt lekker arrogant en dat is het ook, want vaak klopt dit beeld dus niet. Niet iedereen haalt nu eenmaal een tien voor Nederlands.

Achteloosheid in typen (hoofdletters, zinsconstructie, ontbrekende woorden) is daarentegen vaak wel weer een goede graadmeter of iemand een beetje scherp is en de moeite neemt om iets netjes neer te zetten.

Zo'n ontmoetingsmoment is inderdaad iets wat een forum veel goed kan doen. Met wat gezichten en persoonlijkheden achter de namen, is de bereidheid elkaar te helpen en te informeren ineens veel groter.

Groet!

Tim.
TEA20 '55

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door admin »

Hoi Tim,

Taal en type fouten zeggen niets. Als iemand dyslectisch is, kun je niet verwachten dat hij (of zij) foutloos typt. Dan moet je zelfs blij zijn dat hij iets post op het forum.

Een ontmoeting is er al een paar via de AnnaTEFka stand op de show van KLW in Nijnsel.
http://www.annatefka.com/meeting/index.htm
Daar kom je René, Tony en ik tegen. Er komen altijd wel mensen van het forum langs.
Kom ook gewoon een dag. Dan kun je het ervaren.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door Teedee »

Helemaal mee eens! :)
TEA20 '55

van Marwijk
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 29 sep 2013 15:46

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door van Marwijk »

Hallo Forumgebruikers,

Een reactie op bovenstaande.
Laatst op de AnnaTEFka stand op de show van KLW in Nijnsel geweest en daar gesproken met Gerrit,Tony en René.
Wat mij gelijk opviel was de verzorgde stand, de kennis en de passie van deze heren.
En een gesprek van "man tot man" over onze hobby wat zeer verhelderend werkt en nu niet eens een keer via het forum.
Dus wat mij betreft bij een volgende show een nog groter aantal forumgebruikers de AnnaTEFka stand bezoeken en zo hun waardering uitspreken.

Mvrg.

van Marwijk

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door admin »

Hoi Van Marwijk,

Dank voor je reactie. Dit geeft ons weer extra motivatie om de stand te blijven veranderen/verbeteren.
Voor ons geldt ook het ontmoeten van forumleden niet alleen erg leuk is maar ook leerzaam is.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door ruud smit »

en ik dan ? Lag ik onder een trekker te slapen dan ? Of stond ik weer bij de hamburger tent !
Gr ruud smit
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door massey 35 »

Hallo allemaal,

Hoe het op zaterdag was weet ik niet, maar op zondag waren er 4 personen aanwezig, wakker en goed aanspreekbaar op stand van Annatefka.
Ruud je bent niet onopgemerkt gebleven.
Nu heb ik ook een idee wie het is als je wat schrijft op het forum.
Leuk om met jullie te spreken.
Op naar een volgende keer, misschien volgend jaar.

Ruud ben jij al verder met het oplossen van het probleem met het scheeftrekken van jou maaibalk?
En hoe gaat het met het bijladen van jou tractor?

Is er elders in ons land of Duitsland of België een oldtimer show waar ook een soortgelijke stand is?
Ik ben dit in Nordhorn (Duitsland) dit weekend niet tegengekomen.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

van Marwijk
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 29 sep 2013 15:46

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door van Marwijk »

Hallo,

De reactie is geschreven om jullie, die allemaal op de stand aanwezig waren of er bij betrokken zijn een "schouderklopje" te geven.

Als ik in mijn reactie iemand vergeet dan daarvoor mijn excuses.

Gr. T. van Marwijk

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Voor en nadelen van dit medium

Bericht door admin »

Beste T van Marwijk,

Wij waarderen je reactie zeker. Leuk dat je het zo waardeert dat wij die stand neer zetten. Ieder jaar merken wij dat er behoefte aan is. Zolang wij het leuk blijven vinden en dit soort reacties krijgen, gaan we zeker door.

Dank je voor je reactie.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie