vervangen oliekeering aftakas MF30

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
jever003
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 20:56
Locatie: hillegom

vervangen oliekeering aftakas MF30

Bericht door jever003 »

wie heeft er ervaring met het vervangen van de oliekeering bij een MF 30 hij blijft olie lekken uit de keering heb de bovenkant van de bak al los maar hoe krijg je de as er uit

groet

joop

ferguson25
Berichten: 62
Lid geworden op: do 17 sep 2009 12:02

Re: vervangen oliekeering aftakas MF30

Bericht door ferguson25 »

de aftakas zit met 2 veerringen in de achterbrug vast een daarvan zit achter de keerring en eentje bij het differentieel

maar als je de plaat die om de aftakas heen zit eraf haalt zie je de keerring zitten
hier zit ook het aanzuigfilter voor de hydraulyk olie achter dus eerst de olie wel aftappen

mvg ferguson 25

Jurgen
Berichten: 38
Lid geworden op: di 12 mei 2009 21:17

Re: vervangen oliekeering aftakas MF30

Bericht door Jurgen »

Je kunt gewoon een aftakaskoppeling pakken en die erop zetten, dan een stuk ijzer ertussen en dat ding eruit tikken. Komt vanzelf eruit. En dan kun je de keering eraf halen..heb het zelf pas ook gedaan bij mijn 35x, volgens mij ongeveer 't zelfde ofniet? Heb der wel foto's van, zal ff kijken vanavond

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: vervangen oliekeering aftakas MF30

Bericht door fergie »

Hello Jurgen,

De franse 25,30 en 130 is in geen velden of wegen ook maar ergens gelijk aan iets engels....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie