Hallo vrienden!
Na een tijd afwezig te zijn geweest is het weer bijna tijd voor het oldtimerfestival bij ons in dorp. Vorig jaar zijn we met onze TEF en de 35 geweest en dat willen we dit jaar natuurlijk weer!
Alleen is er 1 probleem.. vorig jaar ging onze 35 erg langzaam en hebben we zitten prutsen met de afstelling van de pomp met dat veertje in de 3 gaten links en rechts. Weet iemand wat de juiste afstelling is, want er zijn nogal wat mogelijkheden
Alvast bedankt!
Afstellen brandstofpomp MF35
Moderators: Tony, fergie, admin
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13
Re: Afstellen brandstofpomp MF35
Hallo gebroeders,
Je zult de deksel moeten lichten en HEEL goed kijken met voldoende verlichting op de juiste plek.
Dan kun je zien in welke gaten de veer en het pennetje heeft gezeten.
Door de jaren heen blijft er meestal toch wel een hele kleine afdruk achter.
Groeten Wim.
Je zult de deksel moeten lichten en HEEL goed kijken met voldoende verlichting op de juiste plek.
Dan kun je zien in welke gaten de veer en het pennetje heeft gezeten.
Door de jaren heen blijft er meestal toch wel een hele kleine afdruk achter.
Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13
Re: Afstellen brandstofpomp MF35
Hoi Wim,
Bedankt voor de tip! We zagen een vage afdruk en hij rijdt weer als vanouds
Voor de kennisbank; in het verticale gedeelte aan de pomp in het bovenste gat, in het horizontale pennetje aan het deksel in het gat het dichtst bij de as, dus het verste gat.
Bedankt voor de tip! We zagen een vage afdruk en hij rijdt weer als vanouds
Voor de kennisbank; in het verticale gedeelte aan de pomp in het bovenste gat, in het horizontale pennetje aan het deksel in het gat het dichtst bij de as, dus het verste gat.