Rubbers en instrumenten (klokken)

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Rubbers en instrumenten (klokken)

Bericht door Bert353 »

vastgeroeste oliedrukmeter
vastgeroeste oliedrukmeter
IMG_2142.JPG (76.55 KiB) 1940 keer bekeken
Ik heb geen idee hoe het komt, maar het een na het ander gaat kapot de laatste tijd?
pas had ik een nieuwe kabel gekocht van de motor naar de tractormeter, en nu is de tractormeter gaar! tijdens het hooien begon steeds erger de naald te slingeren, en de hele klok te kreunen en jengelen, dat werd steeds erger totdat ik gesopt ben en de kabel losgedraait heb omdat ik bang was dat de klok uit elkaar zou springen!

Ook na het hooien wilde de oliedruk meter het ineens niet meer doen, kwam er aan de binnenkant allemaal bruin vocht tegen het glas te zitten, en bleef de meter op 1/3 vasthangen, ook met de motor uit. kapot dus.

Deze instrumenten komen van "OS" ik denk dat dat wel een franse klokkenmaker is. ik heb al eens in Engeland gevraagt, bij een bedrijf die dat soort klokken repareert, maar die kan niets met "OS", die kan alleen aan "smits" onderdelen komen.
weet hier iemand misschien een adresje waar ik terecht kan?

ps er zijn erg veel verschillende tractormeters! dat is allemaal afhankelijk van welke motor en versnellingsbak gemonteerd is, en of het een engelse of franse bouw is. ook nog in MPH of Km/H en voor welk type tractor. soms is er ook maar erg weinig verschil, kijk maar op de schaal, waar het ideale toerental is voor de 540 aftakas, of voor de riemschijf etc, etc.

Oh ja, voor het complete; MF865 Mk1 met de 4-192 motor (die volgens sommige onderdelenhandelaren niet zou bestaan...)
piepende tractormeter
piepende tractormeter
IMG_2290.JPG (68.38 KiB) 1940 keer bekeken
RUBBERS!

toen ik twee winters terug de lagers en remmen in de achterbrug opgeknapt heb, heb ik ook overal nieuwe rubbers en keerringen geplaatst.
wat schetst mijn verbazing; alle nieuwe rubbers lekken, en zijn gescheurd, waar de oude nog gewoon oud zijn, maar wel heel! inmiddels is door deze flauwekul (de rubbers kwamen van de dealer.) mijn V-bakolie weer mayonaise! en de remmen remmen ook niet helemaal meer zoals het hoort. ik heb het idee weer terug bij af te zijn!!!

heeft hier iemand positief nieuws of kennis over Rubbers???
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Rubbers en instrumenten (klokken)

Bericht door fergie »

Hello Bert,

Versnellingsbak vol water is door 2 dingen, pook rubbers of de rubber balg om het topstang veren pakket. Trekker staat buiten of onder afdak ?. Zonder afdak is een van de 2 al voldoende. Anders is het door afspuiten (hogedruk) en te dicht tegen de keeringen gespoten en of veel koud/warm cyclussen (nacht/dag is ook voldoende) en dus condensatie.

Een nieuwe keering uit oude voorraad is waardeloos, koop verse bij een van de bekende handels huizen. Tevens is de keering maar het halve verhaal, de as waar deze op loopt zal mooi glad en roestvrij moeten zijn om de keering z'n werk te laten doen. Afdraaien (bij lichte schade) of speedysleeve (bij erge schade).

Sommige handelaren weten gewoon niet alles, zelfs MF kenners worden keer op keer weer verrast dus....

Groetjes,

René
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: Rubbers en instrumenten (klokken)

Bericht door Bert353 »

helaas staat ie nog steeds buiten. dat gaat veranderen, binnenkort gaan we het bos in bomen zagen om een "kot" te maken waar ie in komt te staan, maar hier met temperaturen van 40-45 graden, zijn zelfs de bossen verboden! kan ik me ook wel voorstellen, één vonkje is genoeg voor een catastrophe.

Ik vraag me toch af, ik geloof dat mijn dealer ze toch altijd redelijk vers heeft, ik krijg altijd veel Bepco dozen mee van hem.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Plaats reactie