TEF 20 Loopt niet door

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Dpower88
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 15:56

TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Dpower88 »

Hallo Dames/Heren,

Ik heb sinds kort een Ferguson Tef 20 uit 1952 .
De achterkant is al volledig uit elkaar geweest inclusief de hydrauliekpomp. Dit is nu in orde.
De motor is ook voor een gedeelte uit elkaar geweest , Nieuwe klepveren ,filters ,pakkingen .etc .
Maar de motor loopt niet mooi door . Het lijkt of hij kort stondig geen brandstof krijgt . Overgens is de brandstofpomp schoon gemaakt aan de filter kant.
Wie heeft er een idee wat dit kan zijn ?
Het is niet prettig rijden als hij de hele tijd heel even terug valt .

Alvast bedankt .

Jan

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Bert353 »

zitten er nog andere filters vóór de brandstofpomp?

Kijk anders eens aan de tank kant van het brandstof kraantje, over de jaren wil zich nogal wat vauil verzamelen in de tank.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door admin »

Hoi Jan,

Ik ben het eens met Bert. Waarschijnlijk een verstopping in de brandstof toevoer.
Ik weet niet of je een opvoerpompje hebt, die wil ook wel eens inwendig lekken.
Daarvoor zijn revisie setjes te krijgen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Dpower88
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 15:56

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Dpower88 »

Heren ,

Bedankt voor jullie reactie .
Hij heeft geen opvoer pomp noch een brandstof kraan .
De 2 filters voor de pomp zijn ook schoon.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Hij heeft nog wel die elleboog onder de tank ?. Dan daar eens in loeren !. De zaak ff tegendraads door blazen (dop van de tank !) en kijken wat er gebeurt. Zonder opvoer pomp heb je niet veel verstopping nodig om de zaak aan t sputteren te krijgen !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Vanmiddag schoot me ook te binnen, luchtfilter al gereinigd ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Dpower88
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 15:56

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Dpower88 »

fergie schreef: di 26 mar 2019 18:56 Hallo Rene,

-Hij heeft nog wel die elleboog onder de tank ?-Dan daar eens in loeren !

Nee hij heeft rechtstreeks een slang naar de filters . En het ki gas systeem is niet in bedrijf.(eraf)

-De zaak ff tegendraads door blazen (dop van de tank !) en kijken wat er gebeurt.

Tank is eraf geweest en gespoeld.

-Zonder opvoer pomp heb je niet veel verstopping nodig om de zaak aan t sputteren te krijgen !

is het misschien verstandig om een electrische opvoerpomp er tussen te zetten ?

Vanmiddag schoot me ook te binnen, luchtfilter al gereinigd ?.

Die is schoon en voorzien van nieuwe olie .


Groetjes,

Jan.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Als je steeds een punt verder vanaf de tank in het brandstofsysteem een leiding losneemt, dan zie je vanzelf waar de straal kleiner wordt.
Zitten er banjo ogen en holbouten in het brandstof systeem?
Dat zijn echte smurrie verzamelaars.
Beluchting/ontluchting van de tankdop goed?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Loopt ie zonder luchtfilter wel door (let op, waarschijnlijk harder dan normaal) ?. Wat schoon lijkt is het niet altijd, het deel dat vast in het huis zit wil nog wel eens voor ellende zorgen. Omdat het een vacuum regelaar is met 1 leiding meet die pure onderdruk, maakt niet uit hoe dat er komt al is het de bedoeling dat de gasklep dat regeld. Zonder filter zal ie wat harder lopen omdat het filter en z'n weerstand wel berekend is in het systeem.

Overigens, als een motor goed fit is dan kan ie best zo snel op toeren komen dat de regelaar 'm afkapt waardoor je het gevoel hebt dat ie inhoudt, vooral als de membraam nieuw en stug is en de regelaar trager reageerd.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door massey 35 »

Hallo Jan,

Luchtslang stuk, waardoor de binnenlaag inwendig dichtklapt?
Een luchtslang bestaat normaal vaak uit 3 lagen, een buitenlaag, een koordlaag en een binnenlaag.
Komt er dan rook vrij en welke kleur als de storing zich voordoet?

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Bert353 »

dat de tank gespoeld is wil (helaas) ook niet alles zeggen, er zijn gevallen bekend dat het spoelen niet alleen maar het vuil er direct uitspoeld, maar ook in hoekjes en naadjes vastzittend vuil losmaakt, dat dan na de montage en vullen alsnog loskomt, dit gaat dan altijd in de buurt van de aftap zich verzamelen.

:mrgreen:
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Wijmar
Berichten: 22
Lid geworden op: za 05 jan 2019 19:42

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Wijmar »

Beste jan,

Elleboog onder tank ook gehad. Vuil koekt vast in de bocht! Eruit pulken met een schroevendraaier ect.

Mvrgr wijmar

Dpower88
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 15:56

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Dpower88 »

Heren ,

Ik heb nu echt alles schoon gemaakt : leidingen , slangen , filterhuis , luchtfilter, bocht onder aan de tank, hier zat een heel klein beetje vuil in .
Ik heb een video gemaakt hoe hij loopt
, wil dit graag met jullie delen , maar hoe kan ik dit het beste doen ?
Ik hoor vaak , dat ligt aan het membraam kan dit kloppen ?

Met vriendelijke groet

Jan

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door fergie »

Hello Jan,

Youtube, https://imgbb.com en diverse andere site lenen zich voor video delen. Deze geven je dan een link die je hier kunt posten.

De membraam is verantwoordelijk voor het dicht doen van 't gas, een veer doet 't open. Dus inhouden zou betekenen dat er te veel vacuum is waardoor de membraam z'n werk te vroeg doet of er is brandstof gebrek. Er is namelijk nog een filter, achter in de brandstof pomp. Voor je daar bij kunt zal de pomp er af moeten dus laten we eerst 's ff naar je video kijken !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Dpower88
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 25 mar 2019 15:56

Re: TEF 20 Loopt niet door

Bericht door Dpower88 »

Rene ,

De filters in de pomp zijn ook schoon .
Hier is de link : https://youtu.be/i-sKny0pu_k

Groet

Jan

Plaats reactie