Brandstof probleem

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Brandstof probleem

Bericht door admin »

Vandaag hield AnnaTEFka er twee keer mee op. Beide keren door een brandstof te kort.
Na de tweede keer wat leidingen los gehaald en niet voldoen brandstof bij de pomp.
Beide brandstof filters bleken half leeg te zijn. Voldoende brandstof in de tank.

Waarom de filters leeg zijn, is mij niet duidelijk. Kan een opvoerpompje het soms wel of niet doen?
Na een paar keer drukken op de hevel van het pompje, geeft die wel weer goede opbrengst en start AnnaTEFka ook weer.
Als ik dan bij een draaidende motor de hevel indruk, voel ik geen reactie krachten. Is dit normaal?
Wie heeft er advies? Voor de zekerheid toch maar een nieuwe opvoerpomp er op zetten?
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Brandstof probleem

Bericht door fergie »

Hello Gerrit,

Kijk 's in de tank naar wat je kunt zien. Als er rommel in zit wil dit wel klem gaan zitten in de elleboog bij de kraan. Dan stopt ie er mee en een poosje later is alles weer ok als het de tijd heeft gehad van het vaccum af te komen.

Als je heel voorzichtig de hendel van de opvoerpomp in drukt tijdens draaiende motor dan zal er een punt in zitten waar je de pulsen van de nokkenas kunt voelen. Dat zal niet veel zijn, startionair vraagt geen vermogen dus ook geen brandstof hoeveelheden. De pomp zal dus maar weinig bewegen inwendig.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie