Beveiliging

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Dretne
Berichten: 86
Lid geworden op: za 30 okt 2010 17:07
Locatie: Belgie

Beveiliging

Bericht door Dretne »

Hallo

Een bizar fenomeen vandaag

MF 65 MK2 aan het rijden op de weg lichtjes omhoog neem ik een verkeersdrempel en gelijk zakt ie in toerental en stopt ermee, met geen stokken meer draaiend te krijgen... :roll: :roll:

Natuurlijk geen gereedschap mee , dan maar een bevriende oldtimerliefhebber opgebeld om me naar huis te slepen...

Eenmaal terug thuis huis direct de ontluchting open op bovenste deksel vd brandstofpomp, en pompen met de opvoerpomp, goed brandstof...

Ettelijke uren later vlug eens gekeken wat het zou kunnen zijn, injectorleiding wat losgemaakt, starten, en warempel na een tijdje brandstof, alles terug vast geschroefd en na een 30 sec starten back alive!!

Wat er nu juist het probleem geweest is God mag het weten... Zou er ergens een omvalbeveiliging ofzo kunnen zijn, aangezien het praktisch haast net na het over een drempel rijden was??

Mvg en dank Luc
2 x MF 35X 1963, MF 65 MKII 1963, Ferguson Jack...

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Beveiliging

Bericht door admin »

Hoi Luc,

Ik ken al heel veel verhalen van MF tractors. Deze optie is nieuw voor mij en staat (nog) niet in de service manual beschreven.

MF kennende is de kans groot dat er ergens lucht is aangezogen. De roterende brandstofpomp van CAV kan daar niet mee overweg.
Een andere optie is een tijdelijk verstopping in het brandstof systeem.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Dretne
Berichten: 86
Lid geworden op: za 30 okt 2010 17:07
Locatie: Belgie

Re: Beveiliging

Bericht door Dretne »

Hoi Gerrit

Alvast dank voor je reactie, maar ik vrees ook zoiets zoals je vertelt

Wet van Murphy zeker...

Toch voor de zekerheid eens de filters reinigen en vervangen

Ik dacht filter in kraantje brandstoftank, 2 filterelementen en wrs ook nog eentje te reinigen aan inkom op de brandstofpomp?

Mvg Luc
2 x MF 35X 1963, MF 65 MKII 1963, Ferguson Jack...

Plaats reactie