Vragen MF 35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Rensvl
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 feb 2019 12:44

Vragen MF 35

Bericht door Rensvl »

Hoi allemaal,
Mijn naam is Rens, ik kom uit Bergen op Zoom en, ik onlangs een MF 35 benzine/ petroleum aangeschaft.
Nu had ik hier een paar kleine vraagjes over en een grote.

- in plaats van een toeren/ urenteller zit er bij mij een MHF plaatje in het dashboard. Ik heb dus de teller en kabel aangeschaft. Maar waar zou ik deze moeten bevestigen? Ik heb lang gezocht, ook op de tekeningen, maar kom het helaas nergens tegen.
- de water temperatuur meter beweegt niet. Nu heb ik nog geen grote rondes gereden. Het meeste tot nu toe was 5 km. Maar ik heb het idee dat deze kapot is. Hoe controleer ik dit?

Groeten,
Rens

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Vragen MF 35

Bericht door fergie »

Hello Rens,

Je hebt de zeldzamere "basic" uitvoering (serie nummer SKF******). Die hadden behalve geen toerenteller (en ook geen aansluiting daarvoor) ook geen brede voorwielen en nog een pan zitting. Ook enkele koppeling is standaard op dit model.

De Thermostaat is vermoedelijk je probleem, die zal wel open staan. (of niet meer aanwezig). Dan wordt ie niet warm. Lees ff de FAQ over petrolium motoren : viewtopic.php?f=6&t=128 .Zal wel verhelderend zijn denk ik.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Rensvl
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 feb 2019 12:44

Re: Vragen MF 35

Bericht door Rensvl »

Hoi René,

Bedankt voor de informatie. Is er dan een andere tip om de aftakas op het juiste toerental te krijgen?
De motor loopt voor alsnog enkel op benzine. Zwaar werk wordt niet uitgevoerd, het zal voornamelijk maaien, meststrooien en de wei slepen zijn. Hoe kan ik de thermostaat controleren?

Groeten,
Rens

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Vragen MF 35

Bericht door fergie »

Hello Rens,

Ongeveer 3/4 gas geven zou je op rond de 540 toeren moeten hebben. Is op zich niet extreem critisch hoor.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie