Vraagje inspuittiming MF35

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo,

Ik ben bezig om de brandstoftiming op tijd te zetten bij mijn MF 35. Ik doe dit volgens de handleiding bij de FAQ op deze website. Hierin staat dat de letter G met het streepje gelijk moet staan met het streepje op de circlip. De motor staat op TDC en er zit een boortje in het gaatje in het vliegwiel. Nu heb ik de brandstofpomp opengemaakt maar zie ik dat niet de letter G net na het streepje op de circlip staat maar de letter C. Maakt dit iets uit? Moet ik in plaats van de G de C in lijn zetten met de circlip? De motor loopt gewoon goed, ik doe dit alleen om hem beter te laten starten.

Alvast bedankt voor jullie tips!
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door fergie »

Hello Stefan,

Compressie slag van no 1?. Draai m een hele omwenteling op de krukas verder, boortje er weer in, heb je dan een G ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door StefanDeWilde »

Bedankt voor de tip René!

Het heeft inderdaad een soortvan gewerkt. De G heb ik nu in beeld bij het TDC. Alleen staat deze ver onder het streepje op de circlip (+/-8 mm). Dat is een te grote afstand om te corrigeren door de pomp te draaien dus vroeg ik me af of het niet zou helpen als ik de pompaandrijving eraf haalde (stuk met vulopening motorolie). Daar zitten volgens mij tandwielen achter die ik dan een tandje zou kunnen verzetten. Is dit een goed idee of moet ik iets anders doen?

Alvast bedankt!
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door massey 35 »

Hallo Stefan,

Heb je de motor vooruit, of achteruit rondgedraaid?
Er zit een ketting, kettingwielen en een kettingspanner in bij een MF 35 - 4 cilinder.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo Wim,

Ik heb de motor in de normale draairichting gedraaid, als je ervoor staat met de klok mee. Ik weet dat er een ketting in zit maar het is een stuk meer gedoe daar bij te komen dan de tandwielen bij de pompaandrijving een tandje ten opzichte van elkaar te veranderen. Of is dat geen goed idee?

Mvg. Stefan
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door massey 35 »

Hallo Stefan,

Als er zo veel aan mankeert, jij geeft aan 8 mm op de pomp, dan zou ik het distributie deksel weghalen.
En de ketting, spanner en tandwielen bekijken hoe die er aan toe zijn.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door fergie »

Hello Allemaal,

Als je zoveel afwijking hebt is mogelijk de clip niet correct meer. Dat is echter ook op te lossen alleen moet de pomp dan van de motor, zie de onderste paragraaf in viewtopic.php?f=6&t=84. Als hij goed zou staan en de timing is 8mm weg dan staat ie ca 4x8=32 graden fout, de gemiddelde diesel doet dan echt niets meer en deze liep prima toch ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo mannen,

Sorry dat ik zo eigenwijs ben, maar ik heb toch de tandwielen een tandje verzet ten opzichte van elkaar. Zo stond de pomp perfect op tijd. Heb hem zelfs nog een beetje vroeger gezet zoals aanbevolen. Nu probeerde ik hem te starten en startte hij heel snel! Zelfs in deze kou. Ik helemaal blij natuurlijk, totdat ik ermee ging rijden. Je moet volgas geven om in zn hoge 2 op te trekken. Hij is totaal niet sterk meer. Ook komen er vlammen uit de uitlaat. Getuigd dit op een te vroege inspuittiming? Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt!
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door fergie »

Hello Stefan,

Te laat eerder. Toch maar de clip goed zetten in de pomp... Ik zal overigens de laatste zijn te zeggen dat je niet eigenwijs mag zijn, dan krijg ik volgensmij namelijk commentaar !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo,

Vanmiddag geprobeerd het nog wat te verstellen maar geen goed resultaat. Start als een nieuwe maar loopt voor geen meter. Ga nu toch maar naar de ketting kijken. Misschien heeft iemand hier nog tips voor of dingen waar ik op moet letten bij het afstellen van de ketting?

Alvast bedankt!
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Vraagje inspuittiming MF35

Bericht door fergie »

Hello Stefan,

De ketting doet er helemaal niets toe !. Tenminste als die nog binnen tolleranties zit moet de timing af te stellen zijn. Begrijp je wat ik bedoelde in het artikel over de clip in de pomp goed zetten ?. Dat eerst doen !. Dan heb je het enige calibratie punt zeker waar het hoort en dan kun je mischien bepalen of je de timing goed kunt krijgen of dat er inderdaad een issue is die verder onderzoek nodig maakt. Je mag natuurlijk zo "eigenwijs zijn" en eerst alles op z'n kop zetten....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie