stuurkogels 65

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

stuurkogels 65

Bericht door Bert353 »

de stuurkogels die op een 65 zitten, kun je die smeren/ hebben ze dat ook nodig?
Als er speling opzit (bij ong. 20 km/h beginnen de voorwielen ongeloofelijk te klapperen.), zoals bij mijn trekker op de stang die van het stuurhuis naar de stuurtoren (voor de radiator staat), hoe kan ik die vervangen?
één kant is los, en de andere kant zit vast aan de stang. :?:

ik ben al bezig met een set fusees op te knappen, en de stuurtoren is als volgt aan de beurt.
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: stuurkogels 65

Bericht door fergie »

Hello Bert,

Ja en nee. Vaak zijn nieuwe niet voorzien van nippels. En als je ze smeert gaan ze langer mee, dus dan boor ik er gewoon een gat in, tap er draad in en schroef er een vetnippel in. Ff kijken dat je dat zo doet dat je er wel bij kan en ze er niet af trapt of er af draaid bij het sturen. Als je er een gat in boort is het op zich niet erg dat je in de kogel boort maar liever niet natuurlijk.

De 65 stuur toren staat er wel om bekend speling te krijgen met genoemde symptomen , dat zie je vaker verschijnen op dit en het engelse forum, maar eigenlijk is natuurlijk alles al behoorlijk oud en versleten dus wil je het "goed" dan zul je alles onder de loep moeten nemen en zo goed als mogelijk herstellen.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie