MF 35 reviseren

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

MF 35 reviseren

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo,

Ik ben van plan om de motor van mijn MF 35 te reviseren. (Standard 23C)
Deze is gewoon versleten, hij start erg slecht, de olie komt overal uit en heeft niet veel kracht meer.

Nu weet ik alleen niet goed wat er nou allemaal gereviseerd zou moeten worden. Zouden nieuwe pakkingen, bussen en zuigerveren al genoeg wezen of is het verstandig om ook de zuigers, kleppen en lagers te vervangen? De trekker moet nog wel werken voor een pers, dus het is niet dat hij alleen toertochtjes moet doen.

Ook vraag ik mij af waar ik het beste de onderdelen vandaan kan halen, Histoparts e.d. lijkt me geen goed plan en bij mijn lokale MF dealer hebben ze geen onderdelen voor zulke oude trekkers. Zou een firma als Granit een goede leverancier zijn?

Alvast bedankt voor de antwoorden en tips!
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

highway
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 14 apr 2013 19:27

Re: MF 35 reviseren

Bericht door highway »

Hallo Stefan,

Het hangt ervan af wat je met de trekker van plan bent. Wil je 'm echt helemaal goed krijgen, ga je er landwerk mee doen of is ie voor 'recreatief gebruik'?

Daarnaast is de timing van deze motoren ook erg belangrijk. Staat er iets niet goed, klepspeling brandstofpomp, dan krijg je vaak al dezelfde klachten. Het loont zeker om daar naar te kijken want ik weet uit eigen ervaring dat het een wereld van verschil maakt!


Helpt dat allemaal niet dan zou ik eerst de compressie eens meten van de motor. Dit zegt al veel over de staat ervan. Slechte veren lekkende kleppen enz. Als er cilinder(s) zijn die minder compressie hebben dan ze moeten hebben, ik heb de getallen even niet paraat sorry, kun je een beetje olie ( niet teveel! ) op de zuiger zetten om uit te sluiten of het de compressieveren of in de kop zit. Vanuit daar zou ik dan verder gaan kijken wat er nodig is. Meestal kan je er van uit gaan dat na een ruime 50 jaar de boel goed versleten is.

Veel succes!

Gr Niels

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: MF 35 reviseren

Bericht door ruud smit »

beste aldaar,
Granit is wel goed spul bepco zou ook nog kunnen, ik zou de boel lekker gaan reviseren en kijken wat jij er voor over heb, het geld kan flink oplopen want je val van het een in het ander, als je kompleet gaat reviseren dan weet je wel dat je er de eerste jaaaaaaaaaaaaaren geen problemen mee krijg , dus maak eerst een kladje met wat prijzen van dingen die jij eraan wil doen en beslis dan.
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: MF 35 reviseren

Bericht door StefanDeWilde »

Hallo,

Bedankt voor de tips!

De trekker wordt in de zomer gebruikt om ongeveer 1000 kleine pakjes te persen en om wagens te trekken dus opzich moet hij nog wel gewoon werken. Ik ga denk ik beginnen met de timing goedzetten, kleppen stellen en de verstuiverdruk/compressie laten testen.
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

StefanDeWilde
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 31 okt 2016 10:00

Re: MF 35 reviseren

Bericht door StefanDeWilde »

Ik had nog een vraagje over de handleiding op deze website voor het goedzetten van de timing:

Bedoelen ze bij stap 2 ''het losdraaien van de moeren van de klemplaten'' de moeren bij de rode pijlen op de foto?

Alvast bedankt!
Bijlagen
23C-heater-plugs_LI.jpg
23C-heater-plugs_LI.jpg (30.45 KiB) 3401 keer bekeken
MF 35 4 cilinder en Ferguson cultivator.

Een boer met verstand rijdt met een MF op het land!

Plaats reactie