trompet terugplaatsen TEF 20

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
DHM
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 13 aug 2018 19:57

trompet terugplaatsen TEF 20

Bericht door DHM »

Omdat ik de keerring aan de differentieel zijde ga vervangen zal de boel dus los moeten .
Daar na zal de trompet weer terug moeten en daarna de steekas weer, en ben ik bang dat de boel daarbinnen weer beschadigd wordt.
Kan ik de steekas met de trompet niet beter als geheel terugplaatsen zodat ik wat meer zicht heb op het gat van de keerring.
Er zal wel een takel nodig zijn om het gewicht precies in balans te krijgen.
De trompet zit met 15 boutjes vast en ik heb een vetnippel aan de wielzijde zitten.
Gaarne jullie ervaring hoe jullie dit aangepakt hebben.

Gr. Diederik

HansvanTillo
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 04 jan 2017 19:33

Re: trompet terugplaatsen TEF 20

Bericht door HansvanTillo »

Ik ben hier ook mee bezig ik heb het apart terug gemonteerd , was met de hand te doen.
Ik heb veel op utube gekeken hoe ze dit terug monteren , heb nog niet gezien dat ze het in een geheel terug monteren maar misschien gaat het wel het is dan misschien net te zwaar om met de hand op te tillen

HansvanTillo
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 04 jan 2017 19:33

Re: trompet terugplaatsen TEF 20

Bericht door HansvanTillo »

Diederik als je een sure seal koopt die zet je in de naaf , je wiellager wordt dan vet gesmeerd dan heb je er geen last mee met monteren

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: trompet terugplaatsen TEF 20

Bericht door admin »

Om de speling af te stellen zul de steekas er ook een keer uit moeten halen.
Met een takel of een extra persoon is het doen zonder de nieuwe keering te beschadigen.
Zo heb ik gedaan bij mijn trekker. (met een takel en een extra persoon).
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie