lekkage brandstofpomp

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
cor koeman
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 01 mei 2015 20:14

lekkage brandstofpomp

Bericht door cor koeman »

Er lekt van mijn Tef, diesel bij de aansluiting brandstofpomp/blok.Er zit wel een pakking tussen maar volgens mij hoort daar geen diesel aanwezig te zijn.Zit er een kering in de pomp bij de aandrijf as zoja is die zelf te vervangen,ook met het oog om de pomp optijd te zetten?

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: lekkage brandstofpomp

Bericht door fergie »

Hello Cor,

Tap jij de diesel wel van de olie af zoals in het onderhoud schema ?. (kraanje open voor het starten na een nacht niet gelopen te hebben ) Dan is er namelijk inderdaad geen diesel in de buurt van die flens te vinden.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

cor koeman
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 01 mei 2015 20:14

Re: lekkage brandstofpomp

Bericht door cor koeman »

Hoi Rene,
Bedankt voor je reactie.
Je bedoelt waarschijnlijk het kraantje aan de zijkant van de pomp,ja die doe ik regelmatig open,maar nu je er over begint realiseer ik mij dat er nooit iets uit komt,dus....?
Maar ik begrijp je uitleg niet;kraantje open voor het starten na een nacht niet gelopen te hebben!

Groet,Cor.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: lekkage brandstofpomp

Bericht door fergie »

Hello Cor,

Diesel drijft op olie dus na een nacht stilstaan drijft de diesel op de olie, die laat je er dan dus af lopen.

Als er nooit wat uit komt is de pomp wel heel dicht of de kraan is verstopt ?. Elke pomp lekt iets langs de plunjers en dat hoopt zich op in het carter. Daarom het periodiek aftappen er van. Als het niet gebeurd dan loopt de kamer vol en heb je meer kans op lekkage langs de keering voor in de pomp. Soms kan het zo simpel zijn, mensen weten vaak niet dat het nodig is.

Is dat niet het probleem dan de keering voor in de pomp vervangen. Dat is op zich simpel genoeg. Wel ff de stand van de pomp markeren voor je hem er af haalt. Dan dekseltje er af en de pomp een paar keer rond draaien terwijl je naar de plunjers kijkt. Zorg dat je stopt met no 1 en 2 niet bediend, dan is de druk op het lager huisje het minst, dan huisje er af, keering vervangen, nieuwe pakking er tussen en weer monteren !. Er zijn afdicht setjes voor deze pompen waar ook nieuwe filter pakketen in zitten, zou jammer zijn als je alleen de keering vervangt als je het ding er toch af hebt !. De pakking voor dat deksel op de achterkant in die setjes kan zeker hulp gebruiken van wat vloeibare pakking.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

cor koeman
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 01 mei 2015 20:14

Re: lekkage brandstofpomp

Bericht door cor koeman »

Weer bedankt voor reactie René,
Ik heb begin van dit jaar het pakkingsset vervangen,maar daar zat niet de keerring en tussen pakking bij anders had ik het misschien wel aangedurfd om deze te vervangen haha.
Bij nader inzien komt na deze pakkingsset vervanging geen diesel meer uit het aftapkraantje!!!
Ik ga de pomp weer demonteren voor inspectie of er iets verstopt is,en/of de keerring vernieuwen en dan maar hopen of er geen veertjes e.t.c uitspringen.

Groet,Cor.
P.S.maar als je een uurtje over hebt uiteraard tegen vergoeding?

edit, telefoon nummer op het internet niet handig, Fergie

Plaats reactie