Olie

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Olie

Bericht door richardploeg »

Beste mede hobbyisten,

Voor mijn TED wil ik in plaats van 80w90 STOU gaan gebruiken. Nu lees ik in de FAQ dat er geen GL4 meer gemaakt word.
Echter kwam ik dit tegen: https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... w-40/1477/
Volgens mij is dit het juiste product toch?

Ik hoor graag van jullie!
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Olie

Bericht door richardploeg »

Ik zie dat Eurol een zelfde product heeft:

http://www.eurol.com/en/37-products/220 ... -stou.html

Dit zijn de goede oliën toch?

Ik weet dat het al honderd keer gevraagd is maar ik ben er niet helemaal zeker van haha!
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Olie

Bericht door admin »

Hoi Richard,

In de achterbrug van (Massey) Ferguson tractoren mag alleen transmissie olie van GL3 spec of lager.
Ook Extreem Pressure (EO) variant mag er niet in.

De olie is nog te krijgen in Duitsland. Daar heb ik hem nog gevonden.
Zie bijvoorbeeld de volgende link:
https://www.motor-oel-guenstig.de/searc ... ch=90+gl-3

Ook kroon olie kan hem leveren, maar dan alleen in Liter verpakking.
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... c-90/1147/

De stou olie die jij laat zien, zijn GL4 spec. Dan kan er op duiden dat er stoffen in zitten die brons aantasten.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

richardploeg
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 16:09
Locatie: Scherpenzeel, Gelderland

Re: Olie

Bericht door richardploeg »

Duidelijk, maar toch niet helemaal :lol:

In de FAQ staat namelijk dat gl4 wel gebruikt mag worden...

Zou het dan niet heel erg schadelijk zijn?
Groetjes Richard.


Ferguson TED P3 1950 - Ferguson TED 20 1950 - Ferguson Butterfly Plough - Ferguson Belt Pulley - Ferguson Subsoiler - Massey Ferguson 3 Furrow Plough - Massey Ferguson 198 Bar Mower

Pa heeft een MF 65 MK1

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Olie

Bericht door fergie »

Hello Richard,

GL4 kan dus wel en ja er zit een klein risico in maar da's eigenlijk verwaarloosbaar. Groter probleem is dat zoals gezegd GL4 zo goed als niet te vinden is, vaak is het GL5 wat als GL4 compatible verkocht wordt als je wat vind. Daarom is een GL3 "vintage" olie daar een oplossing voor, da's al diverse specificatie rondes beter dan wat er in de 50er jaren in ging maar veilig voor de materialen.

De FAQ is al wat jaren oud (van 2009 !) dus in de loop van die tijd is de GL4 uit gefaseerd, daarom heb ik een dik jaar geleden de waarschuwing voor GL5 er in geschreven.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Rene Posterenk
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 jul 2018 15:47

Re: Olie

Bericht door Rene Posterenk »

Gaat de voorkeur uit naar Pennasol of Rowe? Het scheelt toch behoorlijk in prijs.....

Gr, Rene

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Olie

Bericht door admin »

Let wel op je niet de High Pressure variant kiest. Die zie ik als eerste als ik op Pennasol zoek.
Verder kan ik het prijsverschil niet verklaren en kan daarom geen voorkeur uitspreken.
Ik heb zelf voor Rowe gekozen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Olie

Bericht door hans eshuis »

hoi

Zou de ep90 van de classic ook goed kunnen? gl4 staat er ook op.

Deze is er wel in de 60 liter verpakking 4,60 euro per liter.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Olie

Bericht door fergie »

Hello Hans,

Classic ?. Heb je een linkje ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Olie

Bericht door hans eshuis »

2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Olie

Bericht door fergie »

Hello Hans,

Dat zou kunnen denk ik. Enkel wel traag als 't koud is...

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie