onderdelen hef mf 240

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

bamse
Berichten: 32
Lid geworden op: za 03 mei 2014 16:00

Re: onderdelen hef mf 240

Bericht door bamse »

ik zou het niet weten aangaande de genoemde hefdeksel
kun je daar een plaatje van sturen hoe dat er uit ziet en waar dat zit dan kan ik het vragen En als dat niet gebeurd is hoe moet dat gebeuren

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: onderdelen hef mf 240

Bericht door massey 35 »

Hallo Hendrik,

Heb jij jou MF 240 bij een MF dealer of een MF service dealer laten repareren.
Er zijn bij deze reparatie namelijk delen losgehaald die na montage weer afgesteld moeten worden.
Ik kan op de foto's niet exact zien wat er allemaal nog meer losgehaald is, maar ik kon al een afstelstrip zien die losgehaald was en de stelbout van het gebroken onderdeel die afgesteld moeten worden.

Volgens mij heb jij er een hefdeksel opzitten wat volgens model en afstelling overeenkomt met een MF 168 mk3/168s Frankrijk.
Als je op de site van Annatefka bij onderdelen boeken kijkt bij die MF 168 mk3/168s Frankrijk dan vind ik op blz 1_1520_012 een afstelstrip no 25, een stelbout no 17 en een stelbout no 7, deze laatste behoort bij het kapotte deel wat vernieuwd is.
Hiervoor ben je afstelgereedschap en maten nodig en moet je weten in welke stand de beide handels bij elke afstelling moeten staan!!!!!!!!!

Op blz 1_1500_029 zie ik kop no 35 en moer no 32 die de speling uit het topstang aanspan punt moet halen.
Ik weet niet of deze laatste 2 stelmogelijkheden los geweest zijn. ????

Op jouw bericht van woensdag 2 mei staat volgens mij op foto 072s.jpg een binnenwerk van een ouder type hefdeksel, een 100 serie tot serie no ??

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie