blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Bert353 »

Hallo,

Ik heb net een blubbertank gekregen, zonder wielen, er zitten 8 gaats naven op, zou daar nog makkelijk voor aan wielen te komen zijn.

andere vraag, aangezien de tank op diverse plaatsen doorgeroest is, en er geen pomp meer opzit, dacht ik hem te verbouwen, tot `platte` kar of eventueel kipper.

is er al eens iemand geweest die zo creatief geweest is?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Goudbuikje
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Goudbuikje »

Ik heb nog wel setje wielen met banden afkomstig van een kipper met 8 gaats landbouwsteek alleen weet niet of je in de buurt woont.

Mvg Richard
Hellevoetsluis
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Bert353 »

Ik zal morgen eens kijken of ik de maten op kan nemen steekcirkel.
midden frankrijk/hellevoetsluis.
ik zal eerst eens kijken of hier in de buurt wat te vinden is, lukt dat niet, maak ik graag gebruik van je aanbod.ok?
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Goudbuikje
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Goudbuikje »

Geen probleem ik hoor je wel bij interesse

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Bert353 »

wielgat (centreergat) is 220mm, en de steek is 8 X 275 mm
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Goudbuikje
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Goudbuikje »

Ik zal morgen even meten kijken of het overeen komt

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door hans eshuis »

hoi

Maak er een hot tub van. Zag er laats ook een op feestboek te koop staan. Kun je die weer achter de pipowagen doen.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Bert353 »

Ja, die is goed, een kacheltje voor dat heb ik ook nog wel staan, Bullerjan 35KW water/lucht verwarmer...! :lol:
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Goudbuikje
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 14:38
Locatie: Oudenhoorn

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Goudbuikje »

Ik heb er 4 staan velgen met banden erom

Mvg Richard
Goudbuikje - Massey Ferguson 6180 - Banden wagen - Grote platte wagen - Antieke aardappelpoter voor achter de trekker - Spijkstaal platte wagen - Triltand cultivator - Houtversnipperaar - MF 14 pers - Same trident 130

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door fergie »

Hello Bert,

Wij hebben zoiets inderdaad gedaan, alleen niet kippend gemaakt. Een veenhuis tank onderstel voorzien van een ladewagen as (dus lagere banden) en daarop na verlengen van de chassis rails en versmallen van het hele frame een bak van een mercedes 508 aannemers uitvoering er op gezet. Ik heb ff gezocht maar ik kan er geen foto van vinden. Destijds ook niet gedacht dat er interesse voor was.......

Omdat het vol en weer leeg spitten te veel werk was hebben uiteindelijk deze kar vervangen door een BAV kipper toen de gelegenheid zich voor deed, het lossen is dus nu geen probleem meer !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Bert353
Berichten: 754
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 21:30

Re: blubbertank gekregen, kan ik daar een kipper van maken?

Bericht door Bert353 »

Rene, ik heb geen chassis, alleen een lange dissel, de as zit aan 2 consoles gebout die aan de tank gelast zitten.
ik dacht dat als je op het punt waar de dissel aan de consoles geschroefd zit, een draaipunt maakt, en voorop ergens een cilinder, heb je een kipper.

of idd een hot tub maken, en verhuren voor feestjes... :lol:
Groet, Bert

1961 MF 865 (franse uitvoering van de 65)

Plaats reactie