MF 8-25; natte bussen

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Paul Smit
Berichten: 22
Lid geworden op: do 29 sep 2016 20:20

MF 8-25; natte bussen

Bericht door Paul Smit »

Beste mede MF 8-25 eigenaren en specialisten

Ik heb deze vraag eerst in een ander onderwerp gesteld maar te veel genest denk ik. Vandaar dat ik nu een nieuw onderwerp start.

Begin oktober heb ik gevraagd of het normaal was dat er geen heuveltje aan de opvoerpomp van mijn MF 8-25 zat. Heb inmiddels een pompje gekocht bij HPS maar deze zag er dusdanig anders uit dat ik toch de oude maar teruggezet heb. Ontlucht met de startmotor dus en dit heeft het voordeel dat je het alleen kunt doen; pompen (starten) en kijken of er diesel komt.

Conclusies na 5 minuten draaiende motor:
-thermostaat is kapot maar waterpomp doet 't.
-water en druppel olie uit 2 gaatjes tussen O-ringen van natte bussen.
-lijkt iets te veel rook uit carter ontluchting te komen (maar ik heb niet echt een vergelijk).

Uit al de antwoorden van met name Peter is duidelijk dat het motorblok dus uit elkaar moet om ten minste de bussen en O-ringen te vervangen.
Of kleppen en geleidebussen vervangen moeten worden zien we dan ook wel.

Mijn vragen zijn nu:
Er worden "overhaul kits" verkocht op Franse, Engelse en Nederlandse sites. Zit er verschil in deze sets, gezien de Franse afkomst van de MF 8-25?
Kan ik het beste losse onderdelen of een hele set kopen inclusief zuigers en veren? En waar?
Zijn er verschillende bussen (zoals bij het Forum over de 35X waar gesproken wordt over Chroom of gietijzer)?

Het is een hobby tractor. Het doel is om hem veilig en netjes te laten rijden en incidenteel kort een kar te laten trekken. Ik heb geen super-werkplaats dus ik moet het proberen te realiseren met kant en klare onderdelen. Zelf een bussentrekker maken zoals Peter liet zien zal nog wel lukken.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Paul Smit

Plaats reactie