plaatsen temperatuurmeter tef

Speciaal voor vragen over de TE-20 trekkers.
Maar alle andere vragen (en antwoorden) over (massey) Ferguson zijn natuurlijk ook toegestaan.

Om alleen te lezen hoeft u niet in te loggen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
bob
Berichten: 10
Lid geworden op: do 03 dec 2009 17:01

plaatsen temperatuurmeter tef

Bericht door bob »

dit is even een tip voor mensen die nog een temperatuurmeter willen plaatsen


ik heb een tijdje geleden een temperatuurmeter met bijbehorende plug gekocht bij meneer v. Dokkum (waarschijnlijk wel bij vele bekend hier)
alleen toen ik hem wou monteren heb ik me zelf wezenloos gezocht naar de plek waar de plug met sensor in moest.
ik dacht dat ik de plek had gevonden maar kwam er toen achter dat het niet paste wat achteraf bleek dat het niet de goede plek was.
de plek die ik namelijk had gevonden zat als je op de trekker zit aan de rechterkant direct in het motorblok.
ik weet ook nog steeds niet waar dit gat voor is maar het komt direct in het circuit van het koelwater.
nou heb ik gebeld met de verkoper van de meter en die heeft mij meteen goed geholpen.
de werkelijke plek voor deze sensor is dus bij de waterpomp.
als je vanaf de radiateur de retour slang volgt (de bovenste slang dus) kom je bij een stalen bocht uit hier moet je wezen voor de plug te bevestigen er zit in die stalen bocht (als je op de trekker zit aan de linker kant) een soort plug/bout die je er uit moet draaien waarschijnlijk met sleutel 17 als je deze bout/plug eruit heb draai je de plug die je bij de meter hebt gekocht daarin met een beetje teflon tape erom heen en vervolgens draai je de sensor in de plug.


hoop dat dit voor mensen veel scheelt met zoeken want ik heb me zelf echt kapot gezocht.

nou verder nog wel 1 vraag weet iemand zo snel wat dat gat dat in de zei kant van mijn blok zit voor is? deze is afgesloten met een soort bout/plug

groeten
bob

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: plaatsen temperatuurmeter tef

Bericht door fergie »

Hello Bob,

Daar zit normaal een aftap kraan in.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

bob
Berichten: 10
Lid geworden op: do 03 dec 2009 17:01

Re: plaatsen temperatuurmeter tef

Bericht door bob »

en als dit niet is?? xd
kun je nog aan die aftapkraan komen of niet?

en die aftapkraan zit toch ook onder op de radiateur?

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: plaatsen temperatuurmeter tef

Bericht door trekkerbroers »

Je kunt een nieuw kraantje kopen, bijvoorbeeld hier:

http://old20tractorparts.com/t20-coolin ... 53600.html

En met dit kraantje kun je ook het koelwater uit je motorblok laten weglopen, als je je radiateur aftapt blijft er namelijk nog water in je blok staan.

alfred
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 01 apr 2012 12:55
Locatie: oldenzaal

Re: plaatsen temperatuurmeter tef

Bericht door alfred »

30 pond is wel heel duur voor zon kraantje hier heb je er een voor nog geen 5 euro
http://www.trekker-onderdelen.nl/page9. ... tegory=171

(stukje naar beneden scrollen op de site )
mf 135 , mf 155 , mf 240 , mf 44 ploeg, deutz fahr km22 maaier , kuhn4 elements schuder , veenhuis hark ,newholland 278 pers ,schuitermaker rijsen meststrooier , lely kunstmest strooier , lemken 2 schaar wentel ploeg , duport giertank ,lans aardapelrooier , waterkracht veldspuit,lemken culivator , hekamp kiepbak , hekamp pelletvork wifo hefmast, bergmann 4 wielige 2 zijdige kipper pegoraro frees

paul280359
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 21 jun 2010 11:26

Re: plaatsen temperatuurmeter tef

Bericht door paul280359 »

Ik heb gelezen dat je een temperatuurmeter met plugje hebt geinstalleerd. Heb je misschien een foto van de meter en vooral van het plugje (pjc373737@hotmail.com)? Ik heb eentje met een plugje van circa 5 cm maar die is net iets te lang. De oude kapotte plug is rond de 2 cm. Of moet ik een verloop plug gebruiken ?
Alvast bedankt.
Grts Paul

Plaats reactie