15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

In mei 2000 kocht ik AnnaTEFka, 15 jaar geleden dus.
Een mijlpaal. Tijd om er eens bij stil te staan.

Deel hier uw reacties op 15 jaar AnnaTEFka met de andere bezoekers.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door admin »

15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar online.

Het is in mei 2000 dat AnnaTEFka werd gekocht. Nu 15 jaar geleden dus. Tijd om eens terug te kijken wat zij allemaal te weeg heeft gebracht.

Omdat AnnaTEFka eerst bij mijn ouders stond, ben ik vrij snel begonnen met het opzetten van een website om zo toch wat met de hobby bezig te zijn. Wat ik toen nooit heb kunnen vermoeden, is dat de website zich zou ontwikkelen tot wat ze nu is.

Waar heeft AnnaTEFka met behulp van de website allemaal voor gezorgd:
* Email contacten met liefhebbers uit vele landen.
* Informatie en documentatie uitwisseling met liefhebbers uit vele landen.
* Persoonlijke contacten met veel oude tractor liefhebbers.
* Een reis naar Engeland om daar een oldtimer tractor rondrit door de Yorkshire Dales te rijden.
* De rondritten met de andere KLW leden.
* Een Ferguson stand samen met Tony Lenders en René de Bruin, op de Show van de KLW. Dit jaar voor de 6e keer alweer.
* AnnaTEFka heeft meegedaan als decoorstuk in een toneelspel en daarbij ook nog de toneel wagen van speellocatie naar speellocatie mogen rijden.
* Vele liefhebbers die dankzij het forum en de bezoekers daarvan informatie, kennis en onderdelen met elkaar uitwisselen.
* Hulp bij de complete revisie van AnnaTEFka die op dit moment gaande is. Dit alles om weer stralend op de komende show in Nijnsel te staan.
* Heel veel uren sleutel plezier. Zowel aan AnnaTEFka, als aan de machines, als aan de stand.
* De reacties op de camping als we er met AnnaTEFka met de oude Rapido klapcaravan er achter verschijnen.
* Alle klussen waaraan AnnaTEFka haar medewerking verrichte.


Al met al heel veel zaken die je al snel normaal vindt tot je eens terug kijkt en ze op een rijtje zet.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door fergie »

Hello Gerrit,

Inderdaad, als je zo terug kijkt heeft een en ander meer opgeleverd dan ooit gedacht. Ik weet al niet meer wat de laatste 5 dingen waren die ik met de TEF gedaan heb, laat staan de eerste 5, afgezien van het naar huis rijden direct na de koop !. Nu komt dat ook deels omdat ik al jaren bezig ben met de restauratie van mijn TEFje.

Ik heb via het oude en het huidige forum behoorlijk wat mensen weten te helpen, via "hulp op afstand middels het forum" of direct en fisiek. Vaak is het leuker mensen ook eens te ontmoeten zodat je ook een gezicht bij de naam hebt en het praat wat anders als je mensen eens echt ontmoet. Daarom vondt ik het voorstel voor een "meeting" op de show in Nijnsel ook zo'n goed idee dat ik daar niet lang over na hoefde te denken.

We zijn hard bezig om Annatefka klaar te stomen, op tijd voor de 6e show, met een beetje geluk gaat dat zeker wel lukken !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

reind
Berichten: 146
Lid geworden op: za 02 dec 2006 13:14
Locatie: Heeten

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door reind »

Gerrit, 15 jaar al weer samen met je AnnaTefka, en de website.
Gefeliciteerd, na de revisie kunnen jullie er nog vele jaren tegen aan.
Deze site, met info en actief forum is onmisbaar voor vele hobbyisten en liefhebbers.
Ga zo door.
Ferguson Ted petroleum1953, M-F 133 3cil 1968. En ander antiek.
w.o. LFE 3 punt maaibalk 1963, Rud Sack ploeg 1930, Allen Oxford TS 1957, Agria 1700 D tuinfrees, Gutbrod tuinploeg, bungartz tuinfreesje, Trabant 601 1964, smid gebouwde melkbussen 3 punt bak, smid gebouwde achterlader met bak en vork jaren 60

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door fergie »

Hello Reind,

Ik reviseer alleen trekkers hoor !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

supersport
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 11:25

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door supersport »

Van harte, aangemeld omdat ik zelf geen verstand had van trekkers en hier enkele restauraties kon zien. Ook vind ik het gemakkelijk de kennis te krijgen van mensen die het vaker hebben gedaan, behoed je weer voor fouten die deels door anderen al zijn ondervonden. Daar komt bij dat er nu wat contacten aan over zijn gebleven 8)

Red Giants
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 mar 2015 20:48

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door Red Giants »

Gefeliciteerd, mooi dat AnnaTEFka bestaat! :D

hans
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 01 apr 2007 22:09
Locatie: voorst

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door hans »

Gerrit

Gefeliciteert met het 15 jarig jubileum.
ik vindt er heel veel informatie voorhet restaureren van mijn tefje.

Bedankt

Hans

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door Teedee »

Van harte Gerrit!

Mooi dat je hobby zo prachtig uit de hand is gelopen en je er nog steeds zoveel plezier aan beleeft. Nog mooier (vanuit mijn standpunt) is dat je er zoveel mensen ook een groot plezier mee doet.

Ik ben nu al ontzettend blij met AnnaTEFka en heb nog niet eens een tractor!!!

Kortom, hulde en nog vele jaren!

Tim
Laatst gewijzigd door Teedee op za 11 apr 2015 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.
TEA20 '55

Sluismolenaar
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door Sluismolenaar »

Hoi Gerrit,

Tja voor je het weet heb je wat aan de hand gehaald dat veel meer heeft opgeleverd dan je ooit had kunnen denken. Ik ken nog zo'n voorbeeld, maar dat heeft niks met trekkers te maken, wel met windmolens (Gilde van Vrijwillige Molenaars, opgericht in 1972 met als doel vrijwilligers een opleiding te bieden tot vrijwillig molenaar om molens te kunnen laten draaien, ten einde het behoud van die historische molens te bevorderen.)

Ik ben net als vele anderen ook heel blij met jouw initiatief en wat dit oplevert voor iedereen die zich via jouw website en dit forum kan informeren over van alles met betrekking tot de oude en minder oude (Massey-)Fergusons. Inmiddels heb ik zelf al bijna 11 jaar een TEF-20 uit 1955 in de schuur staan (Pixie), met het idee die te gaan restaureren. Maar tot nu toe nog niet verder gekomen dan nieuwe banden en stralen/spuiten van de velgen. Wel al veel hulp gekregen bij vragen en moeilijkheidjes met mijn MF35/4 (Dixie) die ik daardoor goed heb kunnen oplossen.
En zelfs met andere dingen dan Massey-Ferguson trekekrs of werktuigen kun je hier terecht, zodat mijn PZ maaier (Mr. Jinx) het ook weer doet.

En dat is toch wel mooi van jouw initiatief voor deze site en forum, waar je mensen met gelijke interessen met elkaar in contact brengt en elkaar kunt helpen met advies, spullen en als het nodig is zelfs handjes en lasapparaten zeg maar. En dat is heel mooi, elkaar helpen waar mogelijk.
Ook heel leuk is om te lezen en zien hoe anderen lekker bezig zijn met hun "ouwe zooi" opknappen of er mee werken als dat zo uitkomt.

Mijn voornemen was Pixie dit jaar gerestaureerd en werkend te hebben op zijn 60e "verjaardag", maar of ik dat ga halen weet ik niet. Inmiddels gebeurt er zoveel en heb ik het toch wel erg druk, maar wie weet. Gelukkig heb ik Dixie om mee rond te rijden en klusjes te doen. Heerlijk om even met de acrobaat over het landje te rijden of met de kar wat baaltjes hooi te halen. Of gewoon een ritje in de buurt, even toeren.

Ik hoop dat de site en het forum nog lang een mooie toekomst kunnen genieten, zodat wij daar ook van kunnen genieten en elkaar kunnen blijven helpen etc.
Succes en dank, ook voor degenen die jou met deze site helpen.

Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

trekkerbroers
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 09 jul 2012 19:13

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door trekkerbroers »

Ha allemaal,

Van harte gefeliciteerd met het jubileum. We hebben al heel veel aan deze site gehad, het is toch wel uniek dat je op 1 centrale plek zoveel kennis en informatie hebt, van andere merken is dat ons niet bekend. En natuurlijk de mooie stand niet te vergeten, een mooi uithangbord voor MF in Nederland!

Mede dankzij Annatefka is onze TEF nu weer een mooi grijs rijdend exemplaar geworden.

Hartelijk bedankt en op naar de volgende 15 jaar! :D 8)

Pascal
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 03 sep 2007 14:22

Re: 15 jaar AnnaTEFka, 15 jaar een website.

Bericht door Pascal »

AnnaTEFka is "gewoon" een begrip! :D
Dat is een groot compliment, denk ik? 8)

Plaats reactie