Een ongerestaureerde TEF20

Toon hier met trots je verzameling oude tractoren en gerelateerde artikelen. We leven in een vrij land dus ook niet MF spul uit je verzameling mag getoond worden.
Posting die niet passen bij de doelgroep van deze website kunnen verwijderd worden.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Tito
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 aug 2013 12:47

Een ongerestaureerde TEF20

Bericht door Tito »

Hallo iedereen.

Ik ben Rico, 24 jaar en woonachtig in de achterhoek. Mijn trekkerhistorie begon eigelijk vorig jaar bij het Euregio oldtimer event in Megchelen. Mijn vrienden hadden allemaal een eigen trekker. Ik woon zelf in een rijtjeshuis dus ik kon niet zo veel met een trekker. Maar een trekker sprak mij altijd wel heel erg aan. Na het evenement ging ik stiekem een beetje op zoek naar een simpele trekker. Uiteindelijk vond ik er een bij de buren van mijn vriendin. Ik kon het ding vanuit het raam zien maar hij was mij nooit opgevallen :lol: hij stond ik er al 6 jaar. Ik meteen dezelfde week nog gaan kijken en gekocht. Pas een jaar (!) heb ik hem betaald en opgehaald. Precies 1 dag na het evenement van het opvolgende jaar. Eigenlijk wou ik in eerste instantie geen trekker maar een beetje stiekem marktplaatsen enzo heeft mij toch aangestoken met het virus. Eigenlijk heb ik ook geen ruimte in mijn gehuurde schuur tussen mijn andere hobby's (Een opknapbusje, motoren, bromfietsen en een Mercedes diesel met 500pk) maar ach...

Zo kocht ik hem:

Afbeelding

Hier heb ik m opgehaald:

Afbeelding

Afbeelding

En hij heeft de eerste paar kilometers ook al gemaakt:

Afbeelding

Motorisch is ie best goed. Compressie is goed. Geen witte rook met lopen. Start niet helemaal optimaal.
Ik heb een donorstartmotor gekocht van Symen hier op t forum. Nog dank daarvoor. De vorige eigenaar had hem gesloopt.

Ik zit alleen nog te twijfelen... Zo ongerestaureerd laten of volledig opknappen? Ik vind m zo ook wel wat hebben. Van mij hoeft een trekker niet zo shiny te zijn. De eerste klus is al wel binnen. De koppeling moet vervangen worden. Deze bokt. Dus van de winter ga ik m splitsen als ik tussen de andere projecties even niks te doen heb.

supersport
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 11:25

Re: Een ongerestaureerde TEF20

Bericht door supersport »

Gaaf die ratlook, gewoon goed in de olie zetten vind het wel wat hebben. Succes, je kunt altijd nog het motorblok van de mercedes erop zetten :mrgreen:

Tito
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 aug 2013 12:47

Re: Een ongerestaureerde TEF20

Bericht door Tito »

Haha dat hebben meerdere mensen gezegd. Momenteel heeft de auto nog een 300pk blok erin en is de 500pk in opbouw. Mijn vriendin zeggen ook dat het oude blok hierin moet maar lijkt mij niet zo verstandig...

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Een ongerestaureerde TEF20

Bericht door admin »

Hoi Tito,

Met name in de trekker trek zijn er meerdere van die monster gebouwd. Een benzine V8 er in en dan racen.
Een zwaardere motor hoeft geen probleem te zijn zolang je het koppel maar niet via de wielen aan de grond gaat brengen.

Ik zou de trekker zo laten, een keer goed wassen dat alle alg weg is en dan opnieuw kijken. Op dit moment is opgeknapt en niet overgespoten wel in de mode.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Tito
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 aug 2013 12:47

Re: Een ongerestaureerde TEF20

Bericht door Tito »

Ja ik denk ook dat ik de trekker zo laat. En dan laat ik de algen ook zo. Dat vind ik wel wat extra's hebben. Technisch is de trekker 100% had net een nieuwe koppeling gekregen (die helaas vet geslagen is). Maar aan de andere kant vind ik t er wel goedkoop uitzien zo'n roestige trekker. Net of je zo'n ding wilt maar je kan m niet opknappen.

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Een ongerestaureerde TEF20

Bericht door hans eshuis »

wassen en in de lijmolie zetten, dan zie je het oude nog maar glimt toch nog iets en het roest niet veder! Hier een foto van mijn fe35 3 cil die heeft 15 jaar buiten gestaan.. ik gebruikt de paarde voedingsmiddel van de welkoop.
Bijlagen
DSCF0202.JPG
DSCF0202.JPG (162.12 KiB) 20958 keer bekeken
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

Plaats reactie