Ford

Toon hier met trots je verzameling oude tractoren en gerelateerde artikelen. We leven in een vrij land dus ook niet MF spul uit je verzameling mag getoond worden.
Posting die niet passen bij de doelgroep van deze website kunnen verwijderd worden.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Ford

Bericht door Thomas »

Uniek in Nederland voor zover ik weet, een Ford 641 Workmaster.
Opgeknapt door kennissen binnen de OTMV. Dit is zo'n aparte offset trekker (zoals de Farmall A).
Heb deze trekker zelf veel gezien in zuidwest Ontario waar ze veel in de perzik en wijndruiven plantages hebben gelopen.
Bijlagen
P1000432.JPG
P1000432.JPG (199.41 KiB) 13918 keer bekeken
IMG_9246.JPG
IMG_9246.JPG (198.75 KiB) 13922 keer bekeken

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Ford

Bericht door Symen »

Hele mooie foto's daar. Dit type heb ik nog niet gezien althans niet in het echt. De Golden Jubilee kom je wel eens tegen. Prachtig.
En die 8N lijkt ook niet verkeerd. Dearborn ploeg? Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: Ford

Bericht door Thomas »

Yes Dearborn ploegjes allebei. Die 8 is een NAN op Peterloeum.
Deze twee jongens (beide broers) bezitten een deze twee trekkers en een zeer mooie Golden Jubilee.
Allen in topstaat, en dan bedoel ik zowel technisch als uiterlijk.

Wij zijn hier in de regio een van de weinige(n) die zich echt op Ferguson toegelegd hebben, hier zit je echt in het land
van het 'Duitse' spul, niets mis mee natuurlijk, maar ik ruik toch liever een benzine of peteroleum lucht dan al die vieze stinkende 2 cilinder plofjes...

Whatever, ieder z'n eigen bier!

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Ford

Bericht door Symen »

Thomas,

wat heb je dan van Ferguson?
Ben wel eens bij Stadegaert de vroegere Ford dealer geweest. Die heeft ook een Golden Jubilee. Jij kent hem vast wel, woont in het witte stadje, iets ten noorden van jou dacht ik.
Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: Ford

Bericht door Thomas »

het geheel omvat:

Ford 2N
Ferguson TE
Ferguson TED (één van de laatste serienummers)
Ferguson TEF (2 stuks)
Ferguson FE 35
Massey Ferguson 35X
Massey Ferguson 135 (benzine met 87 mm Standard motor)

1 schaar 16" rondgaande Ferguson ploeg
2 schaar 12" rondgaande Ferguson ploeg
Ferguson veertand (spring loaded) cultivator
Subsoiler
Earth scoop
de bekende grondschaaf
Sellarc compressor met marples hedge cutter
BAV kipper (idem aan 3 ton Ferguson trailer.

en nog wat lokaal spul w.o. Goudland maaibalk, Vicon trommelschuddertje etc.

Dirk Stadegaard die kennen wij wel ja leuke vent, maar niet om zaken mee te doen.

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Ford

Bericht door Symen »

Leuke verzameling. Die compressor lijkt mij vrij uniek. Mocht ik nog eens in Limburg zijn dan wil ik graag eens langskomen. Maar dat kan wel even duren. Gr Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: Ford

Bericht door Thomas »

Als er iemand thuis is staat de koffie klaar!

Plaats reactie