Vervangen transmissie olie

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Pentenga
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 16 dec 2011 19:56
Locatie: Drenthe

Vervangen transmissie olie

Bericht door Pentenga »

Beste forum leden,

Ik ga de olie van de versnellingsbak vervangen. Ik heb gelezen dat er ruim 30 liter olie in moet. Transmissie olie 80 / 90 zou een goede optie zijn.

De prut die nu in de bak zit, kleur van koffiemelk, iets dikker en met een laagje schuim, moet er uit. De vraag is hoe ik alles er uit krijg. Is er een eenvoudige manier om de bak te reinigen? Of zal de nieuwe olie de resten "opruimen"? Bij het aftappen blijft er nog restanten achter.

Groetjes Tim
FE 35 (diesel, standard 23 C), Rood / Grijs.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Vervangen transmissie olie

Bericht door fergie »

Hello Tim,

Je kunt eerst eens met goedkope motor olie een poosje draaien. DIe olie ruimt goed op (zit veel schoonmaak middel in die olie) en dan komt er met het aftappen wel een hoop mee. Optie twee is een bak er onder, 10 liter diesel en een electrisch pompje die het weer in de vul opening/inspectie luikjes pompt en laat maar een poos circuleren.

Overigens, let op dat je GL3 transmissie olie gebruikt en niet GL4 of 5 of GL 3/4/5. Anders liever een goede motor olie 15w40.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie