mijn fergie

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
stijntje
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 09 jun 2013 20:32
Locatie: schijndel

mijn fergie

Bericht door stijntje »

Zoals sommige weten ben ik inmiddel al even een trotse bezitter van n ted.

Inmiddels ligt hij redelijk uit elkaar om t koelsysteem in orde te maken.
De onderdelen zijn besteld en de tijd is er soms.
De ontsteking is vervangen en in orde.
Kabelboom en achterbrug word een winterwerkje..

Maar nu...

De trekker is nogsteeds geel met rood.
aangezien dat ik geen steek verder ben gekomen met m,n onderzoek,
Heb ik nog geen flauw idee waarom hij deze kleuren heeft.

Inmiddels weet ik dat een dealer uit zaamslag(Verlinde) de tractoren donkerrood met oranje afleverde.
Dus zal mijne van een andere dealer komen.

Na wat zoeken weet ik dat er 6jr geleden een rood gele tef in oostelbeers rondreed.
Maar niemand weet van wie die is.

We hebben dan ook besloten om hem in deze kleuren te houden.mede dat fergie xozo in de familie kwam
En zo ook voor m,n trouwerij gebruikt is/ en word.

Ik zoek alleen iemand die me zou kunnen helpen met t vinden van de juiste kleur geel.

Er komen nou nieuwe onderdelen op die ik graag geel wil hebben.
Werden de trekkers gespoten of is t in het tijdsbeeld beter om m te schilderen.?

Nou is en word hij niet 100% origineel omda er enkele praktische veranderingen aan komen,masr wil hem wel netjes hebben.

21 juni is er een toertocht in Zijtaard (brabant) rijden er daar toevallig meer forumleden mee?

Mvg stijn

Teedee
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 21:51

Re: mijn fergie

Bericht door Teedee »

Bij mijn weten werden de tractoren gewoon gespoten, dus dat zou ik gewoon doen als je 'm mooi strak wilt hebben.

De kleuren kan ik je niet verder mee helpen, maar je geeft aan dat hij vooral uit nostalgische redenen zijn kleurenschema mag behouden. Is het dan niet alleen makkelijk, maar ook leuk om de wellicht ietwat vervaalde kleuren die hij nu heeft en zoals je 'm al jaren kent gewoon te gebruiken? Veel spuiterijen kunnen aan de hand van een voorbeeldstukje prima verf op kleur maken namelijk.

Groet!

Tim
TEA20 '55

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: mijn fergie

Bericht door admin »

Hoi Stijn,

Welke kleuren gebruikt zijn op je trekker weet ik ook niet. Als ik zou moeten kiezen, zou ik Industrie Geel kiezen. De kans is groot dat dat nu ook op je trekker zit. Je zou voor het Rood weer MF rood kunnen kiezen.

De kleur die nu op de trekker zit, is door de zon (en misschien olie) al verkleurd.

Tractor werden vroeger ook gewoon gespoten door de dealers. Dat mag je dus rustig weer doen.
Met de kwast verven wordt meestal minder.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: mijn fergie

Bericht door Symen »

Op mijn gele Tef heb ik MF industrie geel gebruikt van Krampp.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Plaats reactie