verstuiverleidingen voor Standard 23C met voorverwarmers

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Karel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 22 jan 2015 13:10

verstuiverleidingen voor Standard 23C met voorverwarmers

Bericht door Karel »

Hallo,

Wij zij een FE35 aan het restaureren met een 23C standard motor en CAV rotatieve mazoutpomp.
De motor heeft voorverwarmers (gloei-inrichting).

We zijn op zoek naar de 4 verstuiverleidingen.

Origineel zijn deze niet meer beschikbaar bij massey ferguson en namaak kan ik ze nergens vinden.

Heeft iemand enig idee waar deze leidingen eventueel nog verkrijgbaar zijn of waar ik deze aan de hand van mijn model kan laten namaken?

Alvast bedankt voor de tips.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: verstuiverleidingen voor Standard 23C met voorverwarmers

Bericht door massey 35 »

Hallo Karel,

Ik begreep dat jij 4 gloeispiralen in de cilinderkop hebt zitten.
Daar heeft volgens mij niemand passende verstuiverleidingen voor.
Je kunt de gewone verstuiverleidingen kopen die o.a. Histoparts, Agriline enz. op de site hebben staan en deze zelf pas maken.
Niet te scherp ombuigen, dan scheuren ze.
De leidingen mogen geen contact maken met de gloeispiralen of delen daarvan, omdat er anders kortsluiting in het gloeisysteem komt.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Evertjan
Berichten: 202
Lid geworden op: za 17 jan 2015 10:31
Locatie: Surhuizum

Re: verstuiverleidingen voor Standard 23C met voorverwarmers

Bericht door Evertjan »

Heb je een foto, volgens mij heb ik nog een compleet blok staan.
Tractoren: 1X Ferguson TE P3 uit 47', 1x Ferguson TED, 2x Ferguson TEF, 1x Ford Dexta, allround erf slaaf.
Machines: Miedema wagen, PZ135 maaier, PZ Strela, Weidesleep, Grondbakje, JF AV40 mestwagen, Ferguson earthscoop, Ferguson potato planter, Ferguson 2 schaar ploeg 12 inch,Ferguson 2 schaar ploeg 10", Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson cordwoodsaw, Ferguson cultivator, Ferguson spring tine cultivator, Ferguson ridger, Beet harvester, Potato spinner, Ferguson grader, MF 4 schaar ploeg.

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: verstuiverleidingen voor Standard 23C met voorverwarmers

Bericht door Thomas »

Kijk even bij http://www.agrilineproducts.com/Catalog ... rentPage=1

Even naar beneden scrollen tot aan engine parts, daar die je injector pipes 1 t/m 4 staan, nieuw....

Groeten!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: verstuiverleidingen voor Standard 23C met voorverwarmers

Bericht door fergie »

Hello Thomas,

" Fuel Pipe - Injector Line 1 Not suitable for export model Cylinder Heads with individual heate... "

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Thomas
Berichten: 104
Lid geworden op: do 28 feb 2013 9:42
Locatie: Epen
Contacteer:

Re: verstuiverleidingen voor Standard 23C met voorverwarmers

Bericht door Thomas »

Inderdaad de gloeispiralen over 't hoofd gezien!
Maar voor eenieder die geen gloeispiralen heeft.... ;)

Groeten!

Plaats reactie