opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

oke bedankt

gr. Michel

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door hans eshuis »

of je zet er een goedkope uitlaat op... maakt ook veel lawaai.. lol
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

ITS ALIVE!, Had gedacht dat de pomp kapot was, maar dat was niet zo. de pomp pompte geen brandstof meer, maar gelukkig moest ie alleen ontlucht worden.

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

ik heb even een vraagje, in het bakje naast de pomp van de vacuum moet ook olie in zitten anders start de trekker nooit!, maar waarom is dat eigelijk?

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door fergie »

Hello Michel,

Je bedoelt dat ronde tonnetje achter je dashboard ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

nee, hier zit een klepje in om gas te geven. naart de 4 leidingkjes naar de verstuivens

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door fergie »

Hello Michel,

Je bedoelt een deel van de inspuitpomp ?.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

Ik heb het over dit ding:
Bijlagen
IMG_20131214_204301.jpg
IMG_20131214_204301.jpg (52.53 KiB) 15763 keer bekeken

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door ruud smit »

Beste Michael
Volgens mij hoort daar geen olie in, hier zit de vacuüm klep in, de dop er boven op is een ontluchtings dop met gaas ,maar geen vuldop.
Gr. Ruud Smit
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

hallo mensen, ik heb een probleem met de motor van mijn TEF.
de motorolie moet ik bijna wekelijks bijvullen omdat alles via de carterontluchting eruit komt.
hoe verhelp ik dit probleem??

groeten. michel

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door admin »

Michel,

Meestal zijn dan de zuigerveren versleten en moet je ook denken aan nieuwe zuigers en bussen. Krijg je de trekker nog wel (goed) gestart?
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

op dit moment start de trekker wel beter (binnen 30 seconden start hij altijd)
recht na de winter kon je hem wel elke keer aantrekken want van starten kwam niks terecht.
nu ben ik blij dat hij wel elke keer op eigen kracht kan starten, ik rijd er ook elke dag even mee winters of zomers.
als de trekker goed moet werken kan je best een 60 liter vat op de trekker aansluiten want lekken dat ie dan doet.........

gr michel

michel
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 apr 2013 22:30

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door michel »

ik ben in de tussentijd even naar een mechanisatie bedrijf geweest en die zeggen: je kan de motor laten reviseren maar is de trekker dat nog waard?, hun denken dat dit het einde is van 't trekkertje

mvg michel

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door admin »

Michel,

Hier is eigenlijk maar 1 antwoord op mogelijk. Economische gezien niet.
Als je het zelf doet, kunnen de kosten nog wel meevallen. Dat geldt ook voor als je alleen de bussen, zuigers en cilinderveren doet. Doe je het goed, dus alles, dan ben je meer kwijt.

Echter koop je een betrouwbare 2e hands, ben je vaak meer kwijt dan het revisie bedrag. Koop je een goedkope, dan zit je vaak ook met flinke opknap kosten.

Het hangt er ook vanaf hoeveel uren je maakt. Dit is wel een goed moment om even goed na te denken wat je wilt. Deze trekker opknappen, een goede andere, of ... .

Ik ben zelf al meer dan 10 jaar bezig met mijn trekker. 2 Jaar geleden de knoop doorgehakt om er een ander blok in te hangen. Dat blok is nu half klaar. Hopelijk vind ik dit jaar tijd om het af te ronden.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: opknapbeurt aan mijn ferguson TEF [verslag]

Bericht door admin »

Michel,

Weet je al wat je gaat doen? Revisie of een andere tractor?
In het weekeinde van 5 en 6 juli sta ik in Nijnsel met een informatie stand over Massey Ferguson.

http://www.klw-vereniging.nl/PlattelandsFestival.aspx

Misschien kun je daar naar toe komen zodat we van gedachten kunnen wisselen. Fergie (René) en Tony zijn er dan ook. Er is dan ruim voldoende kennis aanwezig.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie