Restauratie Slechte TEF

Deel hier de voortgang mede van de restauratie van je (Massey) Ferguson trekker of machine met andere forum bezoekers. De foto's bij het verslag kun je uploaden naar het forum. Je hoeft dus geen eigen webruimte te hebben.

Dit is een expiriment om de website nog interactiever te maken dan tot nu toe.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hermanetor
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 okt 2012 17:00
Locatie: Wieringerwaard

Restauratie Slechte TEF

Bericht door hermanetor »

Hierbij maar eens een verslag proberen bij te houden over de restauratie van mijn TEF.
Ik moet zeggen dat dit een zeer slechte was een hoop is verrot en slecht maar goed ben nu eenmaal begonnen dus nu moeten we doorzetten ook.

ik ben enige tijd geleden al begonnen met de motor uit elkaar te halen en die was total loss dus moest ik opzoek naar een andere.
de 2e motor die ik had gekocht zat na veel schoonmaakwerk een scheur in die al eens gelast was dus was ook niks!
ben inmiddels met de 3e motor bezig die staat nu in de verf en zitten nieuwe bussen in alleen moet de krukas geslepen worden en de
kop gevlakt en kleppen geslepen worden dus die ligt nu ff aan de kant.

ondertussen verderr gegaan met de versnellingsbak en stuurhuis, stuurhuis zitten nieuwe lagers en keeringen in en is weer gereed.
de versnellingsbak was ook slecht op heel veel plaatsen zat er geen schroefdraad meer in waar dat had moeten zitten dus ondertussen met m`n 2e versnellingsbak bezig die is nagenoeg klaar alles is weer schoon en zit in de verf.
Het Dashboard zit er weer op en al het 1 en ander aangesloten.

vandaag de achterbrug en hef uit elkaar gehaald wat een bende en bagger alles eerst maar ff in de week gelegt wantzo is er nog geen beginnen aan de remmen zien er wel goed uit (dat is het enige aan m`n TEF) dus dat scheelt weer iets.

ik zal proberen af en toe wat bij te schrijven over de vorderingen (tegenslagen) en proberen foto`s te plaatsen maar meestal lukt me
dat niet zo goed weet niet hoe ik ze moet verkleinen.


groet Herman
Een TEF en een hele berg met oud ijzer

hermanetor
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 okt 2012 17:00
Locatie: Wieringerwaard

Re: Restauratie Slechte TEF

Bericht door hermanetor »

Hierbij een paar foto`s!
zo kwam ie aan
zo kwam ie aan
1361996803NFoto0151.jpg (118.52 KiB) 11816 keer bekeken
slopen maar!
slopen maar!
1361997182NFoto0003.jpg (109.76 KiB) 11816 keer bekeken
eerste serie gespoten onderdelen
eerste serie gespoten onderdelen
1361997483NFoto0250.jpg (106.23 KiB) 11816 keer bekeken
Dashboard en versnellings bak zo goed als klaar
Dashboard en versnellings bak zo goed als klaar
1361996984NFoto0268.jpg (31.08 KiB) 11816 keer bekeken
Admin(Gerrit): ik heb de foto's even in de goede volgorde geplaats.
Een TEF en een hele berg met oud ijzer

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Restauratie Slechte TEF

Bericht door admin »

Goed bezig.

Ga zo door!
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

hermanetor
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 okt 2012 17:00
Locatie: Wieringerwaard

Re: Restauratie Slechte TEF

Bericht door hermanetor »

Beste Forummers,

Ben niet zo heel actief maar wil toch met gepaste trots het eind resultaat laten zien van m`n TEF.
Vrijdag avond eerste meters gemaakt na 1 jaar en 3 maanden na een hoop bloed zweet tranen en centen issie dan bijna klaar.
Nu ben ik nu de puntjes op de i aan het zetten en een beetje aan het rond rijden om te zien of alles goed is.
maar wat mij opvalt is dat ik nog best wel carterdruk heb :( nu heb ik voor de gein toch maar eens compressie gemeten en die komt op 32 bar uit dus dat lijkt mij goed misschien zie ik spoken of heeft er iemand nog een idee?????

hoor het graag!! groet Herman
Bijlagen
Bijna klaar
Bijna klaar
1031362klein2.jpg (145.69 KiB) 11399 keer bekeken
Vrijdag avond eerste proefritje gehad
Vrijdag avond eerste proefritje gehad
!cid_image7D0CEFB1-9ADE-429E-B903-220C61E0688C.jpg (29.66 KiB) 11399 keer bekeken
Een TEF en een hele berg met oud ijzer

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: Restauratie Slechte TEF

Bericht door Symen »

Wat een metamorfose als je ziet hoe de tef er eerst uit zag. Knap werk. Heb je de compressie wel van alle 4 cilinders gemeten?
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

hermanetor
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 okt 2012 17:00
Locatie: Wieringerwaard

Re: Restauratie Slechte TEF

Bericht door hermanetor »

Bedankt!!

Ja heb ze van alle 4 gemeten en deze waren gelijk.
Een TEF en een hele berg met oud ijzer

hans eshuis
Berichten: 1452
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 20:49
Locatie: loozen

Re: Restauratie Slechte TEF

Bericht door hans eshuis »

hoi

Dat ziet er mooi uit! Zijn die ogen voor om hem op een kar vast te zetten?
Die achter wielen lijken wel wat raar.

mvg hans eshuis
2n,2nan, te 20, te-p3,tea, tec, ted, 4x tef, tek, fe35, mf 35 petrolium, 35 4cil, 3x mf 65 mk1 en 2, mf 135, mf 178, mf 205,203, industie, mf 675, mf 390t, mf 1200 knikker, voorlader 735, vaste tand en met 2x veer cultivator, dorspoelies, aard schop, 3x ploeg 2 schaar, ploeg mf 798, krome woelpoot, aardapel aanvuller,aardapel poter ,automatiche aardapel poter mf 718, aardapel rooier,
2 xcirkelzaag, schijfeg, jack, banana voorlader, kunstmest strooier, melkbussen bakje, vertragingsbak te serie

hermanetor
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 14 okt 2012 17:00
Locatie: Wieringerwaard

Re: Restauratie Slechte TEF

Bericht door hermanetor »

Hoi Jan,
Bedankt!
Ja de ogen die voorop zitten zijn idd om hem mooi vast te zetten op een aanhanger.
De wielen zijn iets anders dan normaal althans alleen de hoepels ik heb er voor gekozen om 13.6 eronder te zetten
deze zijn iets groter en dan gaan hij iets harder! en qua breedte vind ik het wel mooi staan de pannen zijn 12 inch breed geworden en heb hem op 1.50 gezet dus hij toont zo wel ff anders :)

Ik hoef niet helemaal voor de orginaliteits prijs zeg maar aangezien ik in een aantal dingen ook m`n eigen creativiteit gebruikt heb.
ik heb ook een rvs uitlaat gemonteerd blijft wel ff mooier en zo nog een paar dingen zijn anders maar het maakt zo wel dat het je eigen trekkerje is.


groet Herman
Een TEF en een hele berg met oud ijzer

Plaats reactie