...we can do it in the mix!

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

...we can do it in the mix!

Bericht door hooidonk »

Gisteren het luie zweet er uit gewerkt en beide trekkers voor de mixer gehad.

Afbeelding

De 155 deed het met twee vingers in de neus, de 35 had er een flinke kluif aan. Maar dat was ook geen wonder, want er staat bijna het dubbele aantal pk's (min.60pk) als minimum voorgeschreven voor deze mixer. Het viel me alles mee dat hij hem op gang hield!

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: ...we can do it in the mix!

Bericht door Symen »

Prachtig mooi. Hele goede actie met die oldtimers. Laat ze maar wat doen. Zie geen zwarte rook wat je wel zou verwachten. Heb dit ook wel eens met een tefje gedaan. Ging maar tot half toeren, hoger kwam ie niet. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: ...we can do it in the mix!

Bericht door hooidonk »

Dankjewel voor je leuke reactie, Symen!

Die TEF had er dan zeker een flinke kluif aan. Was dat een 'gewone' 4-cilinder of een P3?

Ja, ik hou hier ook wel van. Tegenwoordig moet overal minstens 200pk voor, dus erg leuk om te (laten) zien wat je met dat oude kleine spul nog voor elkaar krijgt.

De 35 had nog iets over, maar ik wilde hem niet zo lang op 100% belasten. En zo liep hij mooi op de 540 aftakas toeren.

Dit is de Euro6 versie van de 35, daarom rookt hij zo weinig. 8)
Het is nooit een rookkanon geweest, maar ik denk dat de vernieuwde verstuivers vorig jaar er ook goed aan doen. Het blok zelf is bij mijn weten de laatste 40 jaar niet meer los geweest. Die van de 155 wel, die is volledig gereviseerd.

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: ...we can do it in the mix!

Bericht door Symen »

Was een originele 4 cilinder diesel. Ik hoopte dat de motor door deze arbeid "los" kwam maar bleek versleten. De mixer was gewoon te veel gevraagd voor dit trekkertje. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

Plaats reactie