niet stoppen aftakas mf 565

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
heldens
Berichten: 110
Lid geworden op: za 22 jan 2011 17:40
Locatie: Beesel
Contacteer:

niet stoppen aftakas mf 565

Bericht door heldens »

Hallo, de aftakas van een mf 565 draait door, ook na uitschakeling, waar begin ik met het oplossen van dit probleem?
BVD Gr Erik
Ferguson TE Z120 continental 1947- goudland kantelploeg- mestverspreider omgebouwd tot landbouwwagen.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: niet stoppen aftakas mf 565

Bericht door massey 35 »

Hallo Erik,

Is het al een tijdje het geval dat de aftakas met koude olie en stationair toerental doordraait en dat dit steeds erger wordt?
Of is dit opeens gekomen?
Kun je de aftakas met de hand zwaar draaien als de motor uitstaat, of zit de aftakas helemaal vast.
Als je de handel in de cabine bediend, gaat het asje op het linker zijdeksel dan ook mee?
Of is de stift die erdoor zit stuk?
Oliepeil van de achterbrug goed?
Zuigfilter onderin de achterbrug schoon? ( te bereiken via het dekseltje met 3 boutjes sleutel 1/2 duims of sleutel 13 aan de onderkant )

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

heldens
Berichten: 110
Lid geworden op: za 22 jan 2011 17:40
Locatie: Beesel
Contacteer:

Re: niet stoppen aftakas mf 565

Bericht door heldens »

dankjewel, er is niks van historie bekent, motor uit aftakas draait redelijk zwaar. ik zal morgen eens een aantal van je vragen bekijken. kom er op terug.
Het lampje van de mp blijft ook branden in een stand, dacht laag.
Gr Erik
Ferguson TE Z120 continental 1947- goudland kantelploeg- mestverspreider omgebouwd tot landbouwwagen.

heldens
Berichten: 110
Lid geworden op: za 22 jan 2011 17:40
Locatie: Beesel
Contacteer:

Re: niet stoppen aftakas mf 565

Bericht door heldens »

Trekker is weer weg, ik morgen naar een andere 565 kijken, eens zien of deze er beter aan toe is.
Gr Erik
Ferguson TE Z120 continental 1947- goudland kantelploeg- mestverspreider omgebouwd tot landbouwwagen.

Plaats reactie