Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Theo MF
Berichten: 81
Lid geworden op: za 25 jan 2014 14:41

Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door Theo MF »

Vorige week voor t eerst de Lemken Rubin 35/35 wentelploeg achter de MF 35x gehangen en gaan ploegen. Er was nog veel af te stellen, dus de gereedschapskist maar mee...

Heerlijk zo'n dagje. Veel geleerd en nog veel te leren. En te doen ( speling uit hef en kantelmechanisme halen)

Gr Theo

PS Als iemand documentatie over de Lemken Rubin ploeg heeft, hoor ik t graag.
Bijlagen
IMG_4408.jpg
IMG_4408.jpg (69.75 KiB) 20441 keer bekeken
IMG_4407.jpg
IMG_4407.jpg (70.97 KiB) 20441 keer bekeken

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door massey 35 »

Hallo Theo,

Heb je meegedaan aan een ploegwedstrijd voor oldtimer tractoren en ploegen?
Met 2 gereedschap kisten heb je wel genoeg sleutels bij je toch?
Zo te zien is de grond al redelijk nat.
In het weekend van 15/16 oktober was bij ons in de buurt de grond overal droog en bikkelhard.
Sommige oldtimer ploegen waren gewoon te licht, ze kwamen de grond niet in of maar enige centimeters.
In het weekend van 22/23 oktober was de grond hier in de buurt ook wel weer lekker soepel.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Theo MF
Berichten: 81
Lid geworden op: za 25 jan 2014 14:41

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door Theo MF »

Hallo Wim,

Twee kisten? Drie kisten. Het originele gereedschapkistje van de trekker is er ook nog! :D :D :D

Die rode op het spatbord heb ik met ploegen altijd bij me voor proviand, rolmaat, waterpas, gereedschap enz.

Het was inderdaad een ploegwedstrijd voor oudjes, in Alphen aan den Rijn, georganiseerd door OTMV ZHN-U.

Het had 's nachts voor t eerst in weken weer fatsoenlijk geregend. Bovenlaag was daardoor wat nat, onderin niet. Prima te ploegen.

In welke omgeving ploeg jij? Zijn er nog ploegwedstrijden waar meerdere Annatefka forum leden ploegen? Lijkt me wel wat om een keer wat meer MF en Fergusons te treffen op een dergelijk evenement.

Gr Theo

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door massey 35 »

Hallo Theo,

Een oldtimer ploegwedstrijd voor Ferguson en Massey Ferguson tractoren en ploegen is er wel.
Als het in 2017 is, dan zet ik het wel weer op de site van Annatefka.
Er zijn 2 mensen die dit organiseren.
Het ene jaar is dat in Drenthe in de buurt van Assen / Eext en het andere jaar in Gelderland in de buurt van Zutphen / Lochem.
Deze 2 mensen hebben dit volgens mij al ongeveer 8 keer georganiseerd, ze willen het stokje waarschijnlijk doorgeven als ze het 10 keer georganiseerd hebben.
Bij deze wedstrijden doen dan mensen uit de regio mee, maar ook wel mensen die daar meer dan 100 km voor reizen. ( o.a. uit Noord Holland )
Sommige komen met 3 combinaties op een grote vrachtwagen.
Symen heeft al in Drenthe meegedaan.
Piet Mooy van het Ferguson museum in Schagen heeft al meegedaan.
In Lochem heb ik een paar keer meegedaan.
Misschien hebben er al meer Annatefka mensen meegedaan??

Tot ongeveer 40 km vanaf mijn woonplaats doe ik mee met plaatselijke wedstrijden waar verschillende merken tractoren en verschillende merken ploegen meedoen.
Daar ga ik dan rijdend met de tractor en ploeg naar toe.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door ruud smit »

goed idee Wim om te vermelden op de site hier, ik wil ook wel mee doen dan, moet wel een hoop leren nog maar dat komt wel goed.
gr ruud smit
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

Theo MF
Berichten: 81
Lid geworden op: za 25 jan 2014 14:41

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door Theo MF »

Hallo Wim,

Zou mooi zijn als dit in 2017 weer lukt. In welke rubriek zet je zo'n bericht?

Gerrit,
Is het mogeljk om een e-mail te krijgen bij een dergelijke aankondiging?

Hartelijke groet,

Theo

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door massey 35 »

Hallo allemaal,

Ik plaats dit op Annatefka onder EVENEMENTEN.
Het komt zeer waarschijnlijk ook op de site van Ploegvereniging Nederland
http://ploughing.nl

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door admin »

Hoi Theo MF,

Wim heeft de plaats al gevonden. Gewoon bij Evenementen zetten.
Je krijgt helaas niet automatisch een bericht als er een nieuwe posting wordt geplaatst.

Je kunt natuurlijk ook gewoon regelmatig kijken op het forum.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door massey 35 »

Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik het helemaal goed en duidelijk omschreven heb, maar deelname aan de Ferguson / Massey Ferguson ploegwedstrijd is alleen voor Ferguson of Massey Ferguson oldtimer tractoren met een 2 schaar rondgaande Ferguson of Massey Ferguson oldtimer ploeg.
Theo je mag met jouw Lemken ploeg niet mee doen.
Maar misschien kun je ergens een 2 schaar rondgaande Ferguson ploeg lenen.
De spelregels voor 2 schaar rondgaande ploegen zijn totaal anders dan 1 schaar heen en weer gaande ploegen.
Maar dat heb jij vast wel gezien tijdens jouw wedstrijd.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Theo MF
Berichten: 81
Lid geworden op: za 25 jan 2014 14:41

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door Theo MF »

Hallo Wim,

Ik had al zo'n vermoeden dat ook de ploeg (Massey) Ferguson moet zijn, al wist ik niet dat het alleen voor 2 schaars rondgaand is. Ik heb wel een twee schaars rondgaand, alleen geen Ferguson ( Mc Cormick). Zie een eerder bericht in dit formum.

Is 1 schaars rondgaand ook OK?

Gr Theo

ruud smit
Berichten: 353
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 15:54
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door ruud smit »

op zoek naar een 2 schaar dus Theo ! Er staat toch niks mooiers dan een ferguson ploeg achter de ferguson tractor ! :D
Ferguson te-f20 diesel 1955, Ferguson Ted benzine/petroleum 1954, Ferguson 2 schaars ploeg, Ferguson 1 schaar ploeg, Ferguson 9 tands cultivator, Ferguson subsoiler, Ferguson potatao planter 726, Ferguson A-LE 20 sawbench, Ferguson pulley, Ferguson Tipping trailer mk1 3 ton, Ferguson Grader Blade Multi Purpose, Ferguson crane O-BE-28 (repro), Jf meststrooier av3, Caprari waterpomp op aftakas, zelfbouw 3 tons kipper.

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door massey 35 »

Hallo Theo,

Volgens mij alleen een 2 schaar rondgaande Ferguson of Massey Ferguson, en dan wel een oldtimer.
Ik heb ook al eens een 3 schaar gezien.
Maar dat is nog veel moeilijker om de eindvoor goed te krijgen.
Ik kom hier wel weer op terug.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

massey 35
Berichten: 1197
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 15:58
Locatie: Achterhoek

Re: Ploegen met de 35x en Lemken wentelploeg

Bericht door massey 35 »

Hallo allemaal,

Er zijn 2 verschillende groepen om mee te doen.

Groep 1 Ferguson TE 20 tractor met 2 schaar rondgaande Ferguson ploeg en een originele vaste Ferguson topstang, de ploeg en tractor moeten van ongeveer dezelfde leeftijds categorie zijn.
Bij de aanstorting moet men een oneven aantal voren maken.

Groep 2 Massey Ferguson 35, 65 of 100 serie tot bouwjaar 1975 en een Ferguson of Massey Ferguson 2 schaar rondgaande ploeg tot bouwjaar 1975.
In deze groep mag ook een 3 schaar rondgaande Ferguson of Massey Ferguson ploeg meedoen, maar de breedte van het perceel is gelijk voor de 2 schaar rondgaande ploeg, dit maakt het veel moeilijker om goed uit te komen met de eindvoor!
Hier mag men een gewone verstelbare topstang gebruiken.
Bij de aanstorting mag men een oneven of een even aantal voren maken, wat men zelf het makkelijkst vind.

De datum voor 2017 is bekend, zie onder Evenementen.

Groeten Wim.
MF 35/4 diesel 1958, FE 35 diesel goudbuik 1957, rondgaande 2 schaar Ferguson ploeg, Mörtl 3 punt maaibalk, Bernard Moteurs W 12, Wolseley WD 9

Plaats reactie