Gras en hooi...

Deel mee aan de andere forum bezoekers welke werkzaamheden je recent met je (Massey) Ferguson tractor of machine hebt verricht.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Sluismolenaar
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 20 jul 2009 23:01

Gras en hooi...

Bericht door Sluismolenaar »

Zondag 9 augustus heerlijk een dagje met de trekker in de weer. Eerst de hokken van mijn bokken (Nederlandse Landgeit, 3 van die jongens met lang haar en grote horens) verplaatst, toen de acrobaat. Grasmaaier er aan en even bij de poort met de boormachine en popnagels dat schort vastgezet aan de plaat in de hoop dat er dan met maaien wat minder gras in mijn nek wordt gesproeid. Bleek toch tegen te vallen, er zal nog een schortje onder aan die plaat gemaakt moeten worden.

Toen mijn veldje geheel gemaaid. Een uurtje mee bezig geweest, veldje is nogal ongelijk van vorm en er loopt een dijk in de lengte overheen (voormalige trambaan van stoomtram naar Bergen). In het begin even een beetje bezorgd, want het uitlaatspruitstuk begon wat te roken, maar na een minuut of 10 stopte dat. Ik denk oude olie of vettigheid dat er af gedampt is, misschien ook van het blok zelf daar in de buurt. Trekker moest voor zijn doen hard werken met de maaier, motor werd mooi warm (80°C, misschien een beetje meer) en oliedruk bleef keurig.
Maaier er weer af, acrobaat er weer aan en alles bij elkaar geharkt.
Tenslotte de kar achter de trekker en later een ritje naar een boer in de buurt voor 6 baaltjes hooi. Ontbijt voor die bokken...
Dat afgemaaide gras gaat weg, is met name bedoeld om het veldje wat op te schonen en vers gras te laten groeien voor die beesten. Eigenlijk zouden ze een paar weken naar een ander veld moeten, maar dat heb ik niet, dus voorlopig staan ze maar even aan de pen in de berm verderop.

Helaas geen foto's van de acties en het resultaat.

Al met al deed de MF35/4 het prima, hoewel de hef nog wat schokkerig gaat. Afstelling van mechaniek kan beter denk (hendels en alles wat er tussen zit tot aan de pomp).

Groeten,
Andreas
Groeten,
Andreas
----
MF35/4 1958, PZ CM135 cyclomaaier, grondbakje, 2-wielige kar, Vicon Acrobaat
TEF-20 1955 ongerestaureerd met Schukken maaibalk = verkocht :(

Plaats reactie