voorstellen

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
tonlukassen95
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 04 jan 2019 17:35

voorstellen

Bericht door tonlukassen95 »

Dag Liefhebbers van de te trekkers.


Mijn vader, Bennie Lukassen is 88 jaar oud en heeft altijd gewerkt met een te 20 trekker. Wel te verstaan een te 20 uit 1952 op petroleum/benzine. het is een 4 cilinder.
allereerst wil ik nu eindelijk wel eens weten hoe het precies Zit. Je hebt schijnbaar 3 types: tea20, tef20, ted20.
schijnbaar is de ted20 een diesel. Wat isde tef20? wat is de tea20? en daarnaast welke heeft mijn vader dan?

Nu is de motor geheel kaduk en ben ik op zoek gegaan naar een ander motor. Ik heb een 4cilinder voor 1949 gevonden. deze zijn op 6 volt. Volgens "de heren kenners" zou deze voor een koppelingshuis van een 12 volt gebouwd kunnen worden. Dit is schijnbaar niet Zo, want we hebben de koppeling en de starterkrans gemonteerd en nu komen de gaten van de motor niet geheel overeen met de bouten die uit het koppelingshuis komen. De onderste 3 wel en middenboven, maar links en rechts boven zit een halve centimeter verschil tussen gat en bout. Daarnaast kwam de motor met koppeling niet geheel in het koppelingshuis. de flenzen kwamen op ongeveer 3 cm niet tegen elkaar.

Kan iemand hier iets over vertellen?

Groeten Ton Lukassen

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door admin »

Hoi Ton,

Welkom op het forum.
De TE-20 heeft een Amerikaanse benzine motor. (Continental)
De TEA-20 heeft een Engelse benzine motor. (Standard Motor Company)
De TED-20 heeft een Engelse petroleum motor. (Standard Motor Company)
De TEF-20 heeft een Engelse diesel motor. (Standard Motor Company)

Er zijn wel motoren uitwisselbaar. De diesel motor van de TEF kan in ieder geval in de andere modellen.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Symen
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:12
Locatie: Drachten

Re: voorstellen

Bericht door Symen »

Beste Ton,

een 6 Volts motor van een TE zal niet voor een 12 Volts versnellingsbak passen. Andersom idem dito. Doordat wat jij al aangeeft. En de startmotor van beide is behoorlijk anders. Waren de versnellingsbakken/koppelhuizen maar hetzelfde. Maar dat zijn ze niet. Symen.
ferguson te, tea, tec, ted, tef, tet, 30 vineyard, fordson dexta en ford dearborn 8NAN, ford ferguson (9N). Rasspe, Schukken en Franse Ferguson maaibalk, 2 schaar Rumptstad en Dearborn rondgaande ploeg, 2 schaar Ferguson en 3 schaar MF rondgaande ploeg, Dearborn 1 schaar heen en weer gaande ploeg, ferguson jack, high lift loader, MF 712 mestverspreider.


Make time for your hobby!

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door fergie »

Hello Ton,

Er zijn wel meer dan 3 types : viewtopic.php?f=6&t=135 en voor bouwjaar viewtopic.php?f=6&t=2427

Je zult een 12V blok moeten vinden om dit op te gaan lossen, zijn niet onderling uitwisselbaar.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

johan
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 12:55
Locatie: Niemandsland(Belgie)

Re: voorstellen

Bericht door johan »

Hoi,
Kan waarschijnlijk ook opgelost worden door er een versnellingsbak van een 6volt op te bouwen.
Zijn de versnellingsbakken van een Continental en een 6 volt Standaard motor gelijk.
Ik heb trouwens een zo versnellingsbak in de aanbod.
Gr Johan
TEF,TED,FE35goudbuik,MF35x,MF65,Ford 8NAN,Ford Ferguson 2N.

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door fergie »

Hello Johan,

Ja, een Continental motor en de Standard motor hebben dezelfde aanbouw flens. Alleen de vooras en versteviging zijn voor de Continental anders

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Plaats reactie