Eindelijk een tractor

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
Casey
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 dec 2017 11:46

Eindelijk een tractor

Bericht door Casey »

Na jaren "op en af" op zoek te zijn geweest naar een klassieke tractor, kwam ie ineens op mijn pad: een Franse vriend belde dat hij DE tractor voor me had gevonden, op het Franse platteland, tweeëneenhalf uur rijden van Bergerac. Het bleek een "petit gris", een TEV-20, van 1955.
Volgens de verkoper mankeerde er niets aan .... Enfin, ik heb hem (of moet ik haar zeggen) inmiddels aan het lopen. De radiator is stuk, de koppeling en de remmen werken niet, de achterbanden zijn een kraterlandschap, maar ik ben de koning te rijk. Ik heb een werkplaatshandboek besteld en ik hoop via dit forum veel te leren van jullie ervaringen. Ik hoop er dit voorjaar mee aan de slag te kunnen.

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eindelijk een tractor

Bericht door admin »

Hoi Casey,

Welkom op het forum.
Wat goed dat je al een werkplaatsboek heb besteld. Daarin staat werkelijk veel informatie.
Stel gerust je vragen. Daar is dit forum voor.

Veel plezier met de restauratie van je trekker.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Eindelijk een tractor

Bericht door fergie »

Hello Casey,

Weer een persoon besmet !. Veel geluk er mee !. En als je vragen hebt, daar zijn we voor, hou je niet in dus.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Casey
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 25 dec 2017 11:46

Re: Eindelijk een tractor

Bericht door Casey »

Om niet naar "de bekende weg" te vragen, wil ik lezen wat er al over bepaalde onderwerpen geschreven is. Is het mogelijk te filteren op die onderwerpen, zoals TEF-20, koppeling, etc? De zoekfunktie helpt me niet, die zegt dat de woorden genegeerd worden omdat ze te vaak voorkomen.
Zie ik iets over het hoofd, of vraag ik teveel?

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Eindelijk een tractor

Bericht door fergie »

Hello Casey,

Natuurlijk niet, vraag maar raak. Als je naar iets vraagt wat veel voor komt dan verwijs ik altijd door naar de FAQ (frequently asked questions) afdeling. Daar staan veel gestelde vragen uitgelegd. Daar heb je wel een avond leesvoer aan denk ik. http://www.annatefka.nl/phpBB/viewforum.php?f=6

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eindelijk een tractor

Bericht door admin »

Hoi Casey,

Zoeken werkt wel, maar niet op woorden die heel vaak gebruikt worden.
Koppeling is blijkbaar zo'n woord. Ik kan er als beheerder weinig aan doen.

Drukgroep werkt nog wel. Kom je ook bij koppeling uit.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie