Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
CordeJong
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 mar 2017 21:34
Locatie: Bargercompascuum

Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Bericht door CordeJong »

Goedendag,

Eindelijk een Ferguson... vorig jaar verhuisd met meer ruimte en kan nu eindelijk eens een trekketje bezitten.
Het is een TEF geworden.

Maar nu moet ik me gaan verdiepen in het systeem. Hij start slecht en of het dashboard met knoppen en schakelaars origineel zijn kan ik zo niet vinden. Ben druk bezig het forum door te struunen.
Is er ook iets van een start instructie over de TEF?
Zal vanmiddag eens wat foto's maken.

Ik woon in Bargercompascuum, mss zijn er mensen in de van Emmen die me misschien handige tips kunnen geven...

Groet Cor

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Bericht door fergie »

Hello Cor,

Gefeliciteerd met de TEF en de ruimte !. Da's een goede basis voor een uit de hand gelopen hobby !. En natuurlijk welcom hier, vraag een end weg !.

De website waar dit forum toe behoort heeft heel veel informatie te bieden, struun daar eens door, dat is al een hele rits antwoorden.

Slecht starten is natuurlijk een symptoom wat verschillende oorzaken kan hebben. Compressie, verstuivers, timing, niet correct starten enz. Als je de start instructies volgt en het werk dan nog niet naar behoren stel een vraag in het forum !.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

CordeJong
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 mar 2017 21:34
Locatie: Bargercompascuum

Re: Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Bericht door CordeJong »

Dank je Rene. Vandaag geen tijd gehad om echt even te kijken. Vraag me alleen af of het kigas systeem werkt of niet. Morgen heb ik nog contact met de oude eigenaar.

Ik heb wel wat nummers en codes opgeschreven van het blok. Het typeplaatje mis ik (denk ik)
9-7-53 SM2 ik neem aan dat dit het bouwjaar is ?

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Bericht door fergie »

Hello Cor,

Het bouwjaar is te herlijden van de achterbrug (ongeveer), er staat een giet datum tussen het inspectie deksel en de flens met de bak. Meestal is dat dd-mm-j dus 1 cijfer voor het jaar en een of meer voor de maand en dag. Daar tel je 2-3 weken bij op voor de ongevere bouwdatum. Het nummer 9 7 53 stond onder de meest linkse uitlaat poort ?. Da's de giet datum van het blok. Die kan zo ongeveer 1-2 maanden voor de trekker uit zijn gegoten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

CordeJong
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 mar 2017 21:34
Locatie: Bargercompascuum

Re: Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Bericht door CordeJong »

Oke Rene.

Heb hem gisteren aan de loop gekregen maar vanavond lukte het niet. Het is ook maar een paar x proberen en je accu is bijna leeg. Slechte starter dus...maar ik las wel meer dat ze dat ook zijn.

Gisteren een stukje gereden toen ik hem wel aan de praat had. Hij liep mooi, gas reageerde direct, koppeling pakt hem goed op. En tjonge jonge.... wat is dat ding ook snel !!!! :P

CordeJong
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 mar 2017 21:34
Locatie: Bargercompascuum

Re: Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Bericht door CordeJong »

Wil graag foto's plaatsen maar ze zijn helaas te groot

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eindelijk een little grey Fergy !! (Drenthe)

Bericht door admin »

Hoi Cor,

Omdat ruimte op internet niet gratis is, heb ik een maximum grote aangegeven wat een mag zijn.
Je moet de foto's dus eerst verkleinen voordat je ze kunt plaatsen.

Zie ook de eerste 2 artikelen van de volgende link.
viewforum.php?f=6

Mocht het helemaal niet lukken, dan mag je ze ook altijd naar mij sturen. Dan plaats ik ze wel.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

Plaats reactie