even voorstellen...

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
andrestouwe
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 jul 2016 18:25

even voorstellen...

Bericht door andrestouwe »

Ook ik zal me even voorstellen hier. De naam is André van der Stouwe, 38 jaar en melkveehouder als "beroep". Ik ben opgegroeid tussen de Massey Ferguson's en zal er ook altijd wel mee blijven werken lijkt me.. :mrgreen: Vele types heb ik de al zien komen en gaan door de jaren heen...

Het is hier ooit begonnen met een Massey Harris heb ik me laten vertellen, opgevolgd door een Ferguson TE20. Toevallig ben ik een poosje geleden nog boekjes van deze tegengekomen is een lade hier, daar is nu iemand anders heel blij mee....

Ik heb als jong ventje leren rijden op een Massey Harris Ferguson FE35, die er ook in de Ferguson Goudbuik uitvoering is.Het trekkertje is gekocht dor m'n opa, het was het lievelings trekkertje van m'n vader en ik heb er zoals gezegd op leren rijden.

Na een flink aantal jaren zo goed als werkeloos in de schuur gestaan te hebben, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben met de opknapbeurt begonnen...
Bijlagen
foto 6.jpg
foto 6.jpg (59.42 KiB) 5765 keer bekeken
foto 5.jpg
foto 5.jpg (70.75 KiB) 5765 keer bekeken
foto 7.jpg
foto 7.jpg (122.37 KiB) 5765 keer bekeken

admin
Site Admin
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: even voorstellen...

Bericht door admin »

Hoi Andre,

Welkom het forum.
Leuk te zien dat je de historie van je trekker kent. Dat geeft wat extra motivatie tijdens de restauratie.
Als de laatste foto van na is, is de restauratie al aardig goed gelukt.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

andrestouwe
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 jul 2016 18:25

Re: even voorstellen...

Bericht door andrestouwe »

Het klopt wel wat ze zeggen, die oudjes restaureren kan financieel niet uit. Ik vind het knap dat er mensen zijn die (zeggen) geld verdienen met het restaureren van oldtimers. Als het echte bijzondere oudjes zijn zou het misschien kunnen, maar bijv. bij een redelijk veel voorkomende 35'er zie ik het niet gebeuren. Maar ja, een hobby mag geld kosten zegt men...

Ik heb er voor gekozen om zo veel mogelijk origineel te houden. Dat betekend dus redelijk wat werk aan het plaatwerk. Na het zandstralen schrik je toch altijd ff. Het rechter paneel van de motorkap en het onderfront waren waren niet meer te redden. De schelpen waren ook niet best, maar daar is redelijk goed plaat in te lassen. Stuur was ook compleet gebarsten, dus ook maar vervangen. Voor de rest is alles orgineel gehouden, behalve de butner lampjes op de spatborden. De knipperlichten op de motorkap moesten eigenlijk vervangen worden,, maar de kleine hella's die er op zaten zijn niet meer te krijgen. De vervangers zijn simpelweg te groot en lelijk om op de motorkap te zetten, vandaar de butner oplossing, achter/breedteverlichting met knipperlicht geïntegreerd.

En de rvs uitlaat uiteraard... :mrgreen:

Plaats reactie