newbie

Stel hier jezelf eens voor aan de andere Ferguson liefhebbers.

Het is dus niet de bedoeling om hier technische vragen te stellen.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
evert65
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 20:40

newbie

Bericht door evert65 »

Zo , ik stel me maar even voor Evert 50jaar, boerenzoon met z'n hart nog steeds op de boerderij, echter werk in de groenvoorziening
Sinds zaterdag de eigenaar van een Ferguson TED bj 47
Gekocht bij een verzamelaar in Gendt, de trekker is best hard, weinig roest en geen rotte plekken
Hij loopt ook goed, maar de olie was grijs, dus ik ga m eerst demonteren en dan opknappen en weer in elkaar zetten

admin
Site Admin
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 8:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: newbie

Bericht door admin »

Hoi Evert,

Welkom op dit forum. Succes met het opknappen van je trekker.
Groetjes Gerrit Preuter

Ferguson TEF, Ferguson kantelploeg, Ferguson Grondschaaf (Earth Scoop), Massey Ferguson cultivator

Schukken maaibalk, zelfbouw palletdrager en zelfbouw aanhanger

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: newbie

Bericht door fergie »

Hello Evert,

Welkom op 't forum. Om direct maar te beginnen met helpen : http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=135

TED begon pas in 1949 dus '47 kan niet. Voor meer info over bouw jaren ontcijferen :
http://www.annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php?f=6&t=2427

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

evert65
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 20:40

Re: newbie

Bericht door evert65 »

Ja, klopt, vanaf 49 gebouwd
Foutje , bedankt, hij is van waarschijnlijk van 51
Gezien de code op de achterbrug 49 8 laatse cijfer lijkt op een 1
En op de motor de code S 17545 IE, of S17545/E
Dus heb ik niet voldoende research gepleegd voordat ik naar de verkoper ging....
Die wist ook niet alles, daar hij 'm als een TEF aanbood...
Verder ga ik maar eens kijken waarom de olie grijs is
De verkoper had denk ik verkeerde koelvloeistof erin gedaan, er kwam blauw/groene koelvloeistof uit
Volgens het wereldwijde web zou dat de pakkingen aantasten
Verder kreeg ik de tip de motor na olie aftappen te vullen met pieterolie en m zo even te laten lopen , dan zou alles goed worden schoon gespoeld
Daarna nieuwe oliefilter erop en weer afvullen met motorolie

evert65
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 20:40

Re: newbie

Bericht door evert65 »

Fotootje erbij
Bijlagen
20160803_092731-1-1-1.jpg
20160803_092731-1-1-1.jpg (83.92 KiB) 10621 keer bekeken

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: newbie

Bericht door fergie »

Hello Evert,

Olie aftappen en dan een emmer er onder laten staan, kijken of je koelwater er via het carter uit druppeld, dan weet je ook waarom de olie grijs werdt. Een motor met petrolium vullen en dan laten lopen... ik denk dat ik dat maar niet deed, petrolium smeert niet dus loopt ie meer dan waarschijnlijk in de soep. Als je wilt schoonmaken gewoon de goedkoopst mogelijke super/bouwmarkt olie er in, 9,95 euro per 5 liter en daar een paar keer kort na elkaar mee verversen. DIe olie heeft zoveel schoonmaak spul dat het bijna inloop olie is.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

evert65
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 27 jul 2016 20:40

Re: newbie

Bericht door evert65 »

Zo de vakantie zit er weer op, nu heb ik tijd voor de trekker, vanavond het carter eronderuit gehaald, man, man wat een smeerboel in dat ding olie, water, dikke laag vette smurrie op de bodem
Morgen een grote krat oid regelen om alles netjes schoon te spoelen , waarmee doe je dat het beste? Benzine , peterolie of diesel?
Verder ga ik naar v Hamersveld in Barneveld voor nieuwe pakkingen en ringetjes en een olie filter , en gelijk even naar de action oid goedkope olie halen om alles al draaiende goed te spoelen .
Maar vooraf gal ik eerst de glijlagers aan een inspectie onderwerpen
Op zich ziet het er allemaal patent uit nu het carter er af is , maar zien is weten
Zijn er bepaalde aandraai momenten voor de bouten onderaan de drijfstangvoet?
Want een werkplaats boek heb ik nog niet
Wel een setje engelse sleutels gescoord op mp en gelijk gehaald

hooidonk
Berichten: 518
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 23:37
Locatie: het altijd zonnige Barneveld :p

Re: newbie

Bericht door hooidonk »

Hé, Barneveld! :D

Betekent denk ik dat je hier uit de buurt komt?

Als je me een mailtje stuurt, heb ik ook nog een ander leuk adresje daar in de buurt voor je.

Groetjes,
Marten

goeienmoggel
Berichten: 98
Lid geworden op: vr 16 sep 2011 9:18
Locatie: Gilly sur Loire Frankrijk

Re: newbie

Bericht door goeienmoggel »

Welkom!

Veel plezier met je "project"

Plaats reactie