MWM-motor start warm slecht

Hier kunnen alle vragen over tractoren van andere merken gesteld worden. Voordat je hier een vraag steld, bedenk wel dat de kennis van de ander merken minders is dan die van Massey Ferguson.

Moderators: Tony, fergie, admin

Plaats reactie
robin
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 29 dec 2006 13:01
Locatie: erpe-mere(oostvlaanderen-belgie)
Contacteer:

MWM-motor start warm slecht

Bericht door robin »

( dit is voor een collega geplaatst )
hallo,
Ik heb hier een renault traktor 751.4s met een MWM-motor van 1984.
Probleem is dat na een uurtje hard werken de motor zeer warm is(maar zeker niet in het rood) en dat deze motor dan niet meer te starten is! Nochtans gaat de motor snel rond. Heb de kleppen al geregeld en andere kleine kontroles uitgevoerd. Ook als hij op stationair toerental draait en dan gas geeft duurt het even vooralleer hij op zijn gewenste toeren is. Kan iemand mij helpen aan een oplossing of tecnische gegevens van deze motor of zou hij totaal versleten ziin? De motor zou een 6800 werkuren hebben. P.S.: Koud starten gaat vrij normaal! Dank bij voorbaat!
groetjes robin vandenheede
Farmall super Cub 1963
Ferguson TED-20 1952
Ferguson TEE-20 1955
Ferguson TED-20 p3 1955
Ford 8N wordt in elkaar gezet
2x Ferguson TEF-20 ( franse trekkers ) 1955
massey ferguson 35 4 cilinder 1964
Ford dorspoulie 8N
mc cormick d430 1959
massey harris pony 820
billens 1 schaar,peecon hefbakje,schoeper

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Bericht door fergie »

Hello Robin,

Enige wat ik kan bedenken is gebrek aan brandstof bij lage toerentallen. Ik neem aan dat deze een opvoer pomp heeft ?. Die kan mischien niet genoeg brandstof op voeren door verstopte filters of vacuum trekken van de tank. Dit effect zal dan bij het lage toerental tijdens het starten wellicht zo sterk zijn dat er niet genoeg voor handen is om de motor te starten.

Het zal ook beter zijn als de motor na een tijd stilstaan weer koud is geworden. Indien het filters zijn die verstoppen heb je water in de brandstof wat na enige tijd weer onder in het filter gezakt is. Indien vacuum zuigen van het systeem kun je eenvoudig de tankdop er eens af draaien en dan starten.

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

smeets nic
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 30 nov 2012 20:34
Locatie: Stein Limburg

Re: MWM-motor start warm slecht

Bericht door smeets nic »

Hoi robert . Hoe is de koude start bij -10'' C
Bij warme moter in de inlaat op iedere zuiger olie opspuiten.
Dan starten als de moter dan aanspringt dan kun Je ervan uitgaan dat de moter in slechte conditie is .
Daar houw ik het bij verloping .
Ik hoor wel van Je .

gr Nic

wpee
Berichten: 127
Lid geworden op: za 30 dec 2006 8:18
Locatie: Kessel

Re: MWM-motor start warm slecht

Bericht door wpee »

brandstofpomp of verstuivers.
Maar ik zou eerst de brandstoffilters eens vernieuwen,vaak oorzaak van veel slecht lopen.

Hou je nog het probleem dan denk ik toch richting verstuivers, kun je af laten persen / laten testen. Je moet ze wel demonteren.
Als laatste de brandstofpomp.

gr Wim

fergie
Berichten: 4790
Lid geworden op: vr 01 dec 2006 21:47
Locatie: op de rand van het oude en nieuwe land ! (NOP)
Contacteer:

Re: MWM-motor start warm slecht

Bericht door fergie »

Hello Jongens,

Ik weet niet of Robin er nog wat aan heeft, de laatste post van mij was uit 2008.....

Groetjes,

René.
Fergie stuff : TED20(1950),TEF20(1954), FE35 TVO/basic, MF35(4-cyl. diesel)/deluxe, MF1200-MP, 9 tine springloaded tiller, earth scoop, high lift loader, 2 furrow 10" fergie plough,3 furrow MF plough, MF butterfly plough, fergie 3 T tipper, belt-pulley Non fergie stuff : Hanomag Robust 901AS, diverse stationair:Wolseley, Petter, Bernard,Deutz,Hatz

Ik ben van plan eeuwig te leven, tot noch toe gaat het best....

Trekker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 06 feb 2013 17:56

Re: MWM-motor start warm slecht

Bericht door Trekker »

Ja dat klopt, maar het kan een tip blijven voor anderen ook :)

Plaats reactie